مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: لایروبی بنادر شیلاتی بریس و رمین که در شرایط مناسبی قرار نداشتند، آغاز شده و تا سه ماه دیگر کامل می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، هدایت‌الله میرمرادزهی اظهار داشت: بنادر شیلاتی «بریس» و «رمین» در شرق چابهار از جمله قطب‌های صید و صیادی نه‌تن‌ها در سیستان و بلوچستان بلکه کشور هستند که با انباشته‌شدن مقدار زیادی لای در حوضچه‌های آرامش آن‌ها در دو سه سال اخیر امکان عبور و مرور لنج‌ها و شناور‌های صیادی با مشکل مواجه شده بود.

وی با بیان این‌که ۷۰ درصد حوضچه «بریس» را گل و لای فراگرفته است، افزود: در یک‌سال اخیر لایه‌های گل در اسکله «بریس» چنان انباشته شده بودند که لنج‌های صیادان متوقف شده و تنها هنگام مد می‌توانستند از حوضچه خارج شوند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان این‌که مقدار زیاد گل‌ولای، زندگی ۶ هزار صیاد را در این دو بندر راهبردی شیلاتی مختل کرده بود، تصریح کرد: صیادان بنادر «بریس» و «رمین» به‌دلیل انباشت زیاد گل به‌ناچار با شناور‌های خود به بنادر اطراف نظیر «پسابندر» مهاجرت کرده‌بودند و حجم بالای شناور و لنج در «پسابندر»، عبور و مرور و صیادی در این بندر را نیز با مشکل مواجه کرده بود.

میرمرادزهی با بیان اینکه ۵۴ میلیارد تومان برای لایروبی این دو بندر راهبردی اختصاص یافته، گفت: بنادر صیادی «بریس» و «رمین» با توجه به تکمیل مطالعاتشان قرار بوده اسفندماه ۹۵ لایروبی شوند که به دلیل عدم تخصیص اعتبار تاکنون لایروبی آن‌ها عقب افتاده بود.

وی افزود: تجهیز کارگاه‌های لایروبی پایان یافته و دستگاه‌های مدرن لایروبی از بندرعباس آورده شده‌اند؛ پیش‌بینی می‌شود تا حداکثر سه‌ماه آینده این دو بندر لایروبی شوند و وضع صیادی در آن‌ها به حالت عادی برگردد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمام ۸ بندر ماهیگیری سیستان و بلوچستان نیاز به لایروبی دارند که شرایط در دو بندر رمین و بریس بحرانی‌تر شده بود؛ تخصیص اعتبار برای لایروبی و نوسازی برای بنادر صیادی سیستان و بلوچستان با توجه به امرار معاش ۲۴ هزار صیاد از آن‌ها ضرورت دارد.

انتهای پیام/گ

لایه روبی بنادر در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار