تجلیل از معلولین توانمند چهارمحال و بختیاری

به مناسبت روز بهزیستی و تأمین اجتماعی، از معلولین توانمند استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ امروز دوشنبه ۲۵ تیر ۹۷ در آیینی به مناسبت روز بهزیستی و تأمین اجتماعی، از ۲۰ معلول توانمند چهارمحال و بختیاری در زمینه‌های کارآفرینی، تحصیلی و ورزشی با حضور مسئولان استانی در شهرکرد تجلیل شد.

در این آیین همچنین از ۱۴ دستگاه اجرایی فعال استان در زمینه مناسب سازی معابر، اماکن عمومی و ساختمان‌های اداری تقدیر گردید.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در این برنامه گفت: در دو سال اخیر و با ایجاد ۴۰ گروه خودیار، ۱۳ صندوق اشتغال، ۱۰ کارگاه تولیدی و ۴ شرکت تعاونی فراگیر، یک هزار و ۵۳۶ نفر از معلولین این استان توانمند شدند.

محمد میرزایی افزود: مناسب سازی فضای داخلی منازل، توزیع وسایل کمک توانبخشی و کمک در پرداخت هزینه‌های درمانی از دیگر اقدامات این اداره کل در جهت توانمندسازی معلولین است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۵۰ هزار نفر از کودکان زیر ۶ سال استان در زمینه بینایی و شنوایی، و در راستای پیشگیری از معلولیت غربالگری شدند.

میرزایی گفت: به منظور احداث مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول در روستاها، ۱۸۰ میلیون ریال و خانواده‌های دارای دو معلول در شهرها، ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض اعطا می‌شود.

۲۵ تیر به عنوان «روز بهزیستی و تأمین اجتماعی» و از ۲۳ تا ۲۹ تیر به عنوان «هفته بهزیستی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ج

توانمند سازی یک هزار و ۵۳۶ معلول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار