صندوق بین‌المللی پول با هشدار درباره افزایش تنش‌های تجاری، اعلام کرد در این زمینه بالاخص اقتصاد آمریکا به سبب کاهش سطح صادرات آسیب خواهد دید.

هشدار صندوق بین‌المللی پول درباره آسیب‌پذیری اقتصاد آمریکا در صورت افزایش تنش‌های تجاریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز، صندوق بین‌المللی پول امروز (دوشنبه) با هشدار درباره افزایش تنش‌های تجاری در سطح جهان به سبب وضع تعرفه‌های تلافی‌جویانه، اعلام کرد در این زمینه بالاخص اقتصاد آمریکا به سبب کاهش سطح صادرات این کشور آسیب‌ خواهد دید.

صندوق بین‌المللی پول پس از به روزرسانی گزارش پیش بینی خود درباره چشم انداز اقتصاد جهان، همچنین هشدار داد افزایش تنش‌های تجاری مانعی بر سر بهبود اقتصاد جهان است و طرح های میان مدت رشد اقتصادی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این گزارش می افزاید افزاش تعرفه های گمرکی توسط چین، آمریکا و دیگر کشورها نه تنها بر سطح تقاضا تأثیر مستقیم خواهد داشت، بلکه بی ثباتی (اقتصادی) را تشدید و به سرمایه گذاری ها ضربه وارد خواهد کرد.

موری آبستفلد، اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول، امروز در بیانیه ای هشدار داد در صورتی که تهدیدهای تجاری کنونی عملی شوند و در نتیجه اطمینان اقتصادی کاهش یابد، تا سال 2020 میلادی میزان تولید جهانی 5 درصد کمتر از برآوردهای کنونی خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است آمریکا که در مرکز تعرفه های تلافی جویانه قرار دارد، بخش بزرگی از صادراتش در بازارهای جهانی تحت تأثیر تنش های تجاری به وجود آمده قرار خواهد گرفت. بنابراین بالاخص این کشور در این زمینه آسیب پذیر است.

صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود پیش بینی 3.9 درصدی ماه آوریل خود را برای رشد (اقتصاد) جهانی در سالهای 2018 و 2019 تغییر نداده است.

این نهاد در گزارش ماه آوریل خود، میزان رشد اقتصادی آمریکا برای سال های 2018 و 2019 میلادی را به ترتیب 2.9 و 2.7 پیش بینی کرده بود. همچنین در این گزارش، میزان رشد اقتصادی چین در سال 2018 میلادی 6.6 درصد و در سال 2019 میلادی 6.4 درصد پیش بینی شده بود.

انتهای پیام/

هشدار صندوق بین‌المللی پول درباره پیامدهای افزایش تنش‌های تجاری بر اقتصاد آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار