خوانساری گفت:مزیت امروز اقتصاد ایران کارآفرینان جوان و خلاق با انگیزه است که قصد دارند با شرکت های بزرگ جهان تبادل اطلاعات داشته باشند.

کارآفرینان جوان و خلاق، مزیت امروز اقتصاد کشور استبه گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست هم اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران و فعالان تجاری در خصوص کسب و کار آتی ایران گفت: بعد از نوسانات اقتصادی سال های قبل که ناشی از تحریم های یکجانبه بود باروی کار آمدن دولت روحانی ثبات و آرامش به اقتصاد کشور بازگشت و امضای سند تاریخی برجام باعث حضور فعالان اقتصادی خارجی از کشورهای اروپایی در قالب هیات های تجاری به کشور بودیم که جریان سرمایه گذاری را در کشور شتاب داد‌.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: شرکت های کوچک و متوسط خارجی به دلیل عدم حمایت های بانکی و مالی و نیز نداشتن شناخت کافی از اقتصاد کشور نتوانستند از پتانسیل های موجود استفاده کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های ایران تصریح کرد:مزیت امروز اقتصاد ایران کارآفرینان جوان و خلاق با انگیزه است که قصد دارند با شرکت های بزرگ جهان تبادل اطلاعات داشته باشند.

به گفته وی؛ در حال حاضر بیش از 2500 شرکت دانش بنیان و استارت آپی با مدیریت مدرنِ جوانان تحصیل‌کرده در ایران فعال شده که تعدادی از این شرکتها، قابلیت رقابت با نمونه های موفق جهانی را دارند.

خوانساری ادامه داد:گزارش های پسابرجام حکایت از افزایش سرمایه گذاری در کشور بعد از این تعهد بین المللی را دارد که میزان این تجارت را معادل ۱۵۱ میلیارد دلار برآورد کرده اند اگر چه از سرگیری مراودات نفتی در این موضوع نقش داشته است اما از نقش کالاهای غیر نفتی نمی توان به سادگی گذشت.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد:پس از برجام رشد پایدار کشور به ۸ درصد رسید و سالیانه ۷۹۱ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شد و در آیتم های دیگر اقتصادی شاهد رشد چشمگیری بودیم.

وی با اشاره به بدعهدی آمریکا تصریح کرد:با وجود پایبندی ایران به تعهدات خود از سوی سازمان آژانس بین المللی،ترامپ در تلاش است تا با همکاری متحدان منطقه ای ایران را در صحنه سیاست منزوی کند البته این بدعهدی در آینده می تواند مشکلات فراوانی را برای جهانیان ایجاد کند.

به گفته وی؛قراردادهای بین المللی با ارزش ۳۰ میلیارد دلار با طرف های اروپایی به امضا رسیده که در معرض تهدیدهای آمریکا قرار گرفته که این نقض قوانین بین المللی و اصول اقتصاد آزاد است.

خوانساری با بیان اینکه بخش خصوصی ایران، در چند سال گذشته توان زیادی صرف کرده تا بتواند شرایط فعالیتِ خود را در فضای کسب‌وکار ایران و جهان بهبود بخشد؛تصریح کرد:تلاش های فراوانی برای استفاده از نوآوری در زمینه های اقتصادی صورت گرفته است و بخش خصوصی همواره خود را مکلف به تعهدهای دوجانبه دانسته است.

وی با اشاره به نقش اتاق بازرگانی تصریح کرد:اتاق بازرگانی تهران به عنوان بزرگترین نماینده بخش خصوصی در نظر دارد تا در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ همایش  تجارت و سرمایه گذاری را با حضور جمع زیادی از سرمایه گذاران خارجی و داخلی انجام دهد.

خوانساری در پایان  تصریح کرد:در شرایط فعلی انتظار ما از دولت های خارجی این است که با تدوین روش های تشویقی در برابر اقدامات خصمانه آمریکا ضمن حمایت از بانک ها و موسسات کوچک و متوسط ، شرایط را برای افزایش سرمایه گذاری در ایران را فراهم کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار