در ۱۸ عملیات بارگیری بیش از ۹ میلیون بشکه نفت خام از لایه نفتی پارس جنوبی برداشت و صادر شد.

استخراج ۹ میلیون بشکه نفت از پارس جنوبیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مدیر امور تولید شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: از ابتدای تولید از لایه نفتی پارس جنوبی در فروردین ۹۶ تاکنون این میزان نفت خام از طریق پایانه شناور فراورشی کوروش توسط متخصصان شرکت نفت فلات قاره ایران صادر شده است.

محمد حسین دانشفر افزود: حجم ذخایر درجای نفت خام لایه نفتی پارس جنوبی بین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا چهار میلیارد بشکه برآورد می‌شود که در مرحله نخست روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت از آن تولید خواهد شد.

وی گفت: ساعت سه روز ۲۳ تیر در شرایط بد جوی، جریان‌های شدید آب و در نهایت چرخش یک نفتکش صادراتی از موقعیت خود، برخوردی بین این نفتکش و شناور فراورشی و ذخیره‌سازی کوروش مستقر در لایه نفتی پارس جنوبی به وقوع پیوست و باعث بروز خسارت‌هایی جزیی به بدنه و تجهیزات بارگیری شد.

دانشفر افزود: با کنترل شرایط، تلاش و ایثار کارکنان زحمتکش عملیاتی مستقر در شناور و منطقه، در حداقل زمان ممکن چاه‌ها در مدار تولید قرار گرفتند و شرایط به حالت اولیه بازگشت. اکنون نیز تولید از لایه نفتی پارس جنوبی بر اساس برنامه اجرایی با توجه به ظرفیت مخازن در حال انجام است.

انتهای پیام/م

در ۱۸ عملیات بارگیری ۹ میلیون بشکه نفت خام برداشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.