مدیر نظارت بر موادغذایی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: استفاده از رنگ در محصولات غذایی همچون ترشک‌ها و میوه‌های فرآوری شده، بیشترین تخلف واحد‌های تولیدی و غذایی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  فرزانه حیدری، با اشاره به انجام نظارت‌ها بر موادغذایی و آرایشی بهداشتی در واحد‌های تولیدی لرستان، اظهار کرد: نمایندگان شبکه‌های بهداشت و درمان استان مطابق برنامه زمان‌بندی شده بر نحوه فعالیت واحد‌های تولیدی نظارت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر واحد‌های تولیدی حساس همچون واحد‌های لبنی و گوشتی؛ ماهانه، واحد‌های نیمه حساس؛ فصلی و نظارت بر واحد‌های غیرحساس دو بار در سال انجام می‌گیرد.

مدیر نظارت بر موادغذایی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص راهکار‌های بازدارنده از تخلف در واحد‌های تولیدی، بیان داشت: پس از ارزیابی‌های انجام شده توسط بازرسان، واحد‌های تولیدی درجه‌بندی شده و بر اساس آن با واحد برخورد می‌شود، مثلا اگر واحدی درجه ب. را دریافت کرد دیگر اجازه صادرات به آن واحد داده نمی‌شود.

حیدری تصریح کرد: استفاده از رنگ در محصولات غذایی همچون ترشک‌ها و میوه‌های فرآوری شده، بیشترین تخلف واحد‌های تولیدی است.

وی با بیان اینکه در مورد کالای تولیدی استان و کشور معمولا مشکل خاصی وجود ندارد، گفت: عمده مشکلات حوزه مواد آرایشی بهداشتی مربوط به کالا‌های وارداتی قاچاق است که متاسفانه به میزان قابل توجهی در بازار عرضه می‌شود.

این مسئول از معدوم‌سازی بیش از ۲۸ تن موادغذایی غیر بهداشتی طی سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین همان سال ۵۹۷ قلم مواد آرایشی بهداشتی معدوم شد.

حیدری بیان داشت: طی سه ماه امسال نیز ۲.۵ تُن ماده غذایی و ۶۱ قلم مواد آرایشی بهداشتی معدوم‌سازی شدند.

وی تعداد واحد‌های تولیدی تعلیقی سال گذشته را ۹ مورد خواند و افزود: این تعداد برای سه ماه امسال چهار واحد بوده است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: امسال درصدد هستیم که با کمک سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همچنین نیروی انتظامی، انبار‌های بزرگ عرضه مواد آرایشی بهداشتی را شناسایی و در صورت مشاهده تخلف، واحد به مراجع قضایی معرفی شود.

انتهای پیام/د

بیش از ۲۸ تن موادغذایی غیر بهداشتی معدوم شد

برچسب ها: قاچاق ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.