مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه تمام کشتارگاه‌های لرستان باید تا آخر خرداد ماه امسال به امکانات بهداشتی مورد تأیید دامپزشکی مجهز شوند گفت: بانک‌ها ۲ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کشتارگاه‌ها قرار دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلامرضا توکلی مدیرکل دامپزشکی لرستان اظهار داشت: در سال‌های اخیر بیماری آنفولانزا سبب بروز آسیب‌های زیادی شده به‌طوری که در سال ۹۵ و ۹۶ در این راستا حدود ۱۲ تا ۱۹ میلیون قطعه دام در کشور معدوم شده است.

وی با اشاره به بروز بیماری تب برفکی افزود: در سال ۹۴ نیز بیشترین آمار تلفات تب برفکی در لرستان بود که این مشکل با اقدامات انجام‌شده در سال ۹۵ و ۹۶ کاهش زیادی یافت.

مدیرکل دامپزشکی لرستان بابیان اینکه در سال ۹۶ و ۹۵ از ۶ تا ۱۲ کانون آلودگی این بیماری در لرستان وجود داشت که توانستیم در نخستین فرصت آن‌ها را معدوم‌سازی کنیم عنوان کرد: در زمینهٔ ابتلا انسان به بیماری‌های دامی، لرستان یکی از استان‌هایی بوده که هیچ تلفاتی در این زمینه نداشته که این امر با برگزاری برنامه‌های آموزشی برای دامداران و واکسیناسیون به‌موقع محقق شده است.

وی با تأکید بر اینکه تمام کشتارگاه‌های لرستان باید تا آخر خرداد امسال به امکانات بهداشتی مورد تأیید دامپزشکی مجهز شوند بیان کرد: درصورتی‌که در این راستا اقدام نشود، کشتارگاه‌های متخلف تعطیل خواهند شد.

توکلی تصریح کرد: در راستای تأمین مالی خرید تجهیزات بهداشتی مصوب شده که بانک‌ها دو میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کشتارگاه‌ها قرار دهند و برخی کشتارگاه‌هایی که به دلایلی برای پرداخت وام مشکل داشته‌اند، به‌زودی مشکل آن‌ها برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/م

تمام کشتارگاه‌های لرستان به امکانات بهداشتی مجهز شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.