تروریست‌ها در شهر نوی در غرب استان درعا با پیوستن به طرح آشتی در پی مذاکرات با ارتش سوریه موافقت کردند.

به گزارش حوزه  تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، تروریست‌ها در شهر نوی در حومه غربی درعا در جنوب سوریه در پی مذاکرات با ارتش این کشور به طرح آشتی پیوستند. 

این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش سوریه سیطره خود را بر چند روستا و بلندی‌های راهبردی که آخرین آن‌ها بلندی حوران بود، گسترش داد.  

ده‌ها اتوبوس نیز وارد کفریا و الفوعه در استان ادلب شدند تا روند خارج کردن ساکنان این دو شهر تحت محاصره بر اساس توافقی که به دست آمده است، آغاز شود.  

حدود ۹۰ اتوبوس از گذرگاه جنوب حلب وارد کفریا و الفوعه شده اند تا تخلیه ساکنان این دو شهر را آغاز کنند. قرار است تخلیه ساکنان این دو شهر در یک مرحله انجام شود. این اقدام بر اساس توافق به دست آمده مبنی بر تخلیه ساکنان این دو شهر در مقابل آزادی هزار و پانصد بازداشتی در زندان‌های دولت سوریه، صورت می‌گیرد.  

گزارشگر این شبکه افزود: به نظر می‌رسد سراسر مناطق غرب استان درعا با تسلط نیرو‌های ارتش سوریه بر بلندی‌هایی که ما در حال حاضر بر روی آن قرار داریم، تحت سیطره دولت سوریه قرار گرفته است. از اینجا می‌توان مشاهده کرد که نیرو‌های ارتش سوریه کنترل نوار مرزی با جولان اشغالی را به دست گرفته اند. روستایی که در حال حاضر مقابل ما قرار دارد روستای نبع الصخر در استان قنیطره است که نیرو‌های ارتش سوریه برای پیشروی به طرف آن آماده می‌شوند. پس از موافقت گروه‌های تروریستی با آشتی با نیرو‌های سوریه در حال حاضر نیرو‌های ارتش سوریه برای پیشروی به طرف استان قنیطره آماده می‌شوند. با سیطره نیرو‌های ارتش سوریه بر تل حوران که در غرب این شهر واقع شده است آنها به طرف شهر جاسم پیشروی می‌کنند. نیرو‌های ارتش سوریه در حال حاضر در اطراف شهر نوی مستقر هستند و مذاکرات در خصوص تحویل تسلیحات سنگین و نیمه سنگین گروه‌های تروریستی و ورود نیرو‌های سوریه به این شهر آغاز شده است. امروز با تکمیل روند آشتی شهر نوی و با سیطره نیرو‌های ارتش سوریه بر تمام بلندی‌ها، از این منطقه تا تل الحاره در غرب و از اینجا تا جنوب غربی و همچنین تل حوران و تل الجابیا، سراسر منطقه غرب استان درعا از کنترل گروه‌های تروریستی خارج می‌شود. چند گروه از تروریست‌ها به طرف قنیطره رفته اند و می‌توانیم آرامش کامل در این جبهه را مشاهده کنیم و بیشتر شهر‌های استان قنیطره نیز که درخواست آشتی با نیرو‌های سوری داده بودند منتظر پاسخ هستند تا نیرو‌های سوری بر اساس آشتی و تحویل تسلیحات سنگین و نیمه سنگین و رسیدگی به وضعیت تروریست‌ها وارد این مناطق شوند. همه این اقدامات با فشار ساکنان این مناطق صورت می‌گیرد و مذاکرات با کمیته‌های آشتی و کمیته‌های داخلی در استان قنیطره ادامه دارد. در غیر این صورت نیرو‌های ارتش سوریه عملیات خود را به طرف آخرین پایگاه‌های گروه‌های تروریستی تکمیل خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار