مدیرامور توزیع برق شهرستان بروجرد از کاهش ۲ درصدی مصرف برق در شهرستان بروجرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد علی خسروی، مدیر امور توزیع برق شهرستان بروجرد گفت: با صرفه جویی و همچنین قطعی ۲ ساعته برق مشترکان بروجردی هم اکنون واحد‌های صنعتی نساجی و دارو سازی از لیست خاموشی‌ها خارج شد.

وی افزود: اگر شهروندان صرفه جویی در مصرف برق را به این میزان تا نیمه اول مرداد ماه ادامه دهند بحران خاموشی‌ها برطرف خواهد شد.

مدیرامور توزیع برق شهرستان بروجرد بیان کرد: به منظور جلوگیری خسارت به وسایل برقی مشترکان در زمان افت ولتاژ و فرکانس برق شهروندان به صورت کامل قطع می‌شود.

خسروی میزان برق مصرفی را هم اکنون روزانه ۱۳۵ مگاوات عنوان کرد و ادامه داد: پیش بینی می‌شود در صورت افزایش گرما میزان مصرف برق مشترکان بروجردی در مرداد ماه به ۱۴۵ مگاوات افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه کولر‌های آبی و گازی حدود ۴۰ درصد مصرف برق شهروندان را به خود اختصاص می‌دهند، اضافه کرد: در صورتی که شهروندان کولر‌های آبی را در حالت کند و از برنامه ۲۵ کولر‌های گازی در این ایام استفاده کنند مصرف برق حدود ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

مدیرامور توزیع برق بروجرد گفت: همچنین اگر هر مشترک اقدام به خاموش کردن حداقل روزانه یک لامپ ۱۰۰ مگاوات در ساعات اوج مصرف (۱۱ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) نماید مشکل خاموشی نخواهیم داشت و شاهد صرفه جویی روزانه ۱۴ مگاوات برق معادل ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش تعرفه برق مصرفی در تابستان می‌شود.

وی افزود: شهرستان بروجرد دارای ۱۴۱ هزارمشترک برق شهری، روستایی و صنعتی است.

انتهای پیام/د

مصرف برق در بروجرد ۲ درصد کاهش یافت

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.