فرماندار بروجرد گفت: صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف برق، مشکل خاموشی را برطرف می‌کند و نیاز است صرفه جویی جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  رضا آریایی، فرماندار بروجرد گفت: بی آب نیستیم، اما با مشکل کم آبی مواجه هستیم و اگر برای این مشکل فکری نشود در آینده‌ای نه چندان دور با چالش جدی در تامین آب روبرو خواهیم شد.

وی اضافه کرد: مشکلی که طی چند روز گذشته و با قطع آب و برق رخ داد به دلیل اختلال در شبکه برق بود و در این میان مردم کمبود آب را قبول دارند، اما انتظار دارند توزیع و برداشت آب عادلانه باشد و متاسفانه عده‌ای در بالادست دسترسی زیاد به آب دارند و عده‌ای در پایین دست از دسترسی به آب محروم شده اند.

به گفته وی مدیران و متولیان دستگاه‌ها باید برای این مواقع برنامه داشته باشند و باید پاسخگوی مردم باشند که ضروری است تا کارگروه انرژی در شهرستان تشکیل شود و برنامه‌های لازم عملیاتی گردد و در این میان رسانه‌ها و فضای مجازی می‌توانند اثر گذار باشند.

آریایی بیان داشت: اگر در مصرف برق ۱۰ درصد صرفه جویی شود مشکل اعمال خاموشی برطرف می‌شود، اما متاسفانه در سیسم اداری پر مصرف هستیم که در این میان فیش آب و برق ادارات بررسی می‌شود و این موضوع در ارزیابی مدیران موثر است.

وی بیان کرد: ضروری است تا روابط عمومی ادارات در این میان وارد عمل شود و با اطلاع رسانی درست در راستای صرفه جویی اقداماتی را انجام دهند.

فرماندار بروجرد خاطر نشان کرد: هر جای شهر را که نگاه می‌کنی کاشت برنج صورت گرفته و همه جا را نابود کرده اند و با برداشت‌های مازاد مشکل کم آبی تشدید شده است که تنها برای رفع این مشکلات می‌توان از راه اطلاع رسانی و قانون اقدام کرد.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی افزود: شرایط اقتصادی که در کشور رخ داده نیاز است که مدیران هم خرج‌های اضافی را کاهش دهند و تنها راه نجات از این وضعیت اقتصادی ایستادگی در برابر مشکلات و اقتصاد مقاومتی است تا بار دیگر مانند دوران دفاع مقدس با وحدت و اتحاد از این جنگ اقتصادی سربلند بیرون آییم.

آریایی در این جلسه‌ای گلایه از مدیران استانی داشت و گفت: مدتهاست اداره راه و شهرسازی نه مدیر دارد نه سرپرست، بنیاد شهید سه ماه است که مدیر و سرپرست ندارد و محیط زیست لرستان هم سه سال است فقط سرپرست دارد و مدیری برای این ادارات کل در نظر گرفته نشده است.

به گفته وی با توجه به مراجعات مردم و مشکلات نیاز است تا این ادارات هر چه سریعتر سرپرست و یا مدیر کل را معرفی کنند تا برای رفع مشکلات بهتر بتوان اقدام کرد.

انتهای پیام/د

صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف برق، مشکل خاموشی را برطرف می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار