سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان جزئیات برگزاری آزمون اصلح را تشریح کرد.
رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره جزئیات آزمون اصلح اظهار کرد: تربیت معلم برخوردار از شایستگیهای حرفهای نیازمند بهرهگیری از برنامه درسی منسجم توأم با سازوکار مناسب برای ارزیابی برنامههاست و پیشبینی شیوههای متعدد برای ارزیابی کیفیت در دانشگاه فرهنگیان، هر کدام بر اجزای خاصی از نظام دانشگاه متمرکز است.
کچوئیان با استناد به ردیف «۶» بند «ج» مرتبط با شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، سومین آزمون متمرکز دستگاههای اجرایی کشور در آبان ماه سال ۱۳۹۵ مبنی بر لزوم گذراندن دوره یک ساله مهارتآموزی معلمی و موفقیت در آزمون جامع ارزشیابی صلاحیتهای حرفهای معلمی اعلام کرد: سنجش کیفیت دانشآموختگان دانشگاه فرهنگیان و توجه به فرآیند تربیتی آنها محققکننده بخشی از نظام جامع ارزیابی دانشگاه است.
عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان گفت: با توجه به هماهنگیهای انجام شده با معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، بخش کتبی اصلح مهارتآموزان ورودی ۱۳۹۵ صبح روز چهارشنبه ۲۴ مرداد به طور همزمان در ۲۱ استان کشور برگزار خواهد شد.
وی صیانت از آموزش و پرورش از نظر صلاحیتهای حرفهای معلمان بدو ورود، پاسخگو بودن دانشگاه فرهنگیان در قبال کیفیت خروجیهای آن و فراهم کردن شواهد ناظر بر اثربخش بودن برنامههای رسمی و غیر رسمی دانشگاه فرهنگیان را از اهداف آزمون اصلح برشمرد.
کچوئیان گفت: مؤلفههای سنجش و ارزشیابی صلاحیتهای حرفهای، به منظور سنجش دستیابی دانشآموختگان دانشگاه به شایستگیهای لازم و در راستای ایفای نقش معلمی طراحی شده است.
وی پایه و اساس این ارزشیابی را برنامه درسی معرفی و اظهار کرد: این برنامه درسی با دارا بودن ۲ پودمان به صورت واحدهای نظری، عملی، کارگاهی و کارآموزی ارائه شده است.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، گفت: آزمون کتبی با دارا بودن ۴۵۰ امتیاز توسط مرکز سنجش شایستگیهای حرفهای معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد و بخش تدریس عملی این ارزشیابی در گذشته توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه عهده دار و برگزار کننده مؤلفه فرهنگی آن بوده است.
کچوئیان بیان کرد: کسب حداقل ۶۵ درصد از امتیازات هر مؤلفه و کل امتیاز اصلح شرط لازم برای احراز گواهی صلاحیت حرفهای معلمی است و مهارتآموزان باید از ۴۵۰ امتیاز بخش کتبی، حد نصاب دویست و نود و دو نیم را دریافت کنند.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، مجموع امتیاز اصلح را ۱۰۰۰ دانست و تصریح کرد: با لحاظ امتیازهای حدنصاب هر مؤلفه، کسب امتیاز ۶۵۰ از مجموع امتیازهای اصلح شرط قبولی قطعی و کسب گواهی صلاحیت حرفه معلمی به شمار میرود.
انتهای پیام/
همه از العان قبولن اونم با امتیازهای بالای ۸۰ درصد