رئیس اجرائی دولت افغانستان در واکنش به سخنان رهبر حزب اسلامی گفت که این فرد حتی لیاقت ندارد که نامش را بر زبان بیاورم.

واکنش عبدالله به «حیوان» خواندن بخشی از مردم افغانستان توسط «حکمتیار»به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در واکنش به سخنان حکمتیار که بخشی از مردم افغانستان را حیوان دانسته بود، تاکید کرد: این فرد حتی لیاقت ندارد که نامش را بر زبان بیاورم انگار فراموش کرده است چه مسئولیتی دارد.

پیش از این گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در روز چهارشنبه گذشته در واکنش به اختلاف شماری از گروه‌های سیاسی درباره درج کلمه «افغان» در شناسنامه‌های الکترونیک گفته بود: "بسیاری از حیوانات در افغانستان شناسنامه و پاسپورت ندارند، اما در این کشور حضور دارند".

وی با اشاره به مخالفان توزیع شناسنامه‌های الکترونیک نیز اظهارداشت که آنها نیز می‌توانند از گرفتن شناسنامه خودداری کنند، اما همین قدر حق دارند و می‌توانند در افغانستان بدون شناسنامه و پاسپورت زندگی کنند.

یادآوری می کنیم، که توزیع شناسنامه های الکترونیک پس از کشمکش های زیادی توسط محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان چند ماه پیش آغاز گردید و با آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیک اختلافات بر سر درج واژه افغان به اوج رسیده است. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار