عبدالله عبدالله طی سخنانی، ناامنی، قاچاق معادن و فساد اداری را از چالش‌های بزرگ بر سر راه سرمایه‌گذاری در افغانستان خواند.

ناامنی، قاچاق معادن و فساد اداری، بزرگترین مشکلات سرمایه گذاری در افغانستان استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی در کنفرانس ملی مشارکت برای ارتقا گفت: با وجود مشکلات موجود در کشور، سرمایه دارانی که در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کنند، کمک بزرگ برای مردم و حکومت افغانستان انجام می‌دهند، چون رشد بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در کشور سبب بهبود وضعیت اقتصادی و زدودن فقر و بیکاری می‌شود.

رئیس اجرائی دولت افغانستان خاطرنشان ساخت که پیش از حکومت وحدت ملی، در یک چنین برنامه ای و در همینجا لیستی طولانی از مشکلات در بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری ارائه شد. از آن زمان تاکنون خیلی فرق کرده است زیرا حکومت وحدت ملی توجه جدی به بخش اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاران دارد؛ افغانستان نیاز جدی به افزایش تولیدات داخلی و بهبود صنعت دارد.

وی اضافه کرد: هرچند بیلانس صادرات و واردات کشور با تغییرات چشمگیری رو به رو شده است، اما هنوز قناعت بخش نیست و ما باید بیشتر از پیش تلاش و کوشش کنیم.

عبدالله عبدالله ناامنی، قاچاق معادن کشور و فساد اداری را از چالش‌های بزرگ بر سر راه سرمایه‌گذاری در افغانستان دانسته و افزود: تعهد حکومت وحدت ملی پابرجاست و نهادهای مرتبط باید با بخش خصوصی همکاری‌های لازم را انجام دهند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان در پایان این کنفرانس، نمایشگاه چهار روزه را که از سوی 170 نهاد و شرکت‌های دولتی و غیر دولتی برگزار شده بود افتتاح کرد. عبدالله عبدالله هنگام گشایش این نمایشگاه گفت که تا پایان کار حکومت وحدت ملی تمام تلاششان را خواهند کرد تا شاهد رشد و افزایش تولیدات و محصولات داخلی کشور باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار