جشنواره امام رضا (ع) گامی موثر در مسیر اتحاد ادیان و مذاهب

مدیرکل هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) یکی از بهترین فرصت‌ها در مسیر نخبه سنجی و شناسایی و معرفی نخبگان رضوی بوده است.

جشنواره امام رضا (ع) گامی موثر در مسیر اتحاد ادیان و مذاهببه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد سیدحمید موسوی مدیرکل هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در شرایط فعلی که درگیر جنگ و اختلافات میان ادیان مختلف هستیم می‌تواند گام مؤثری در مسیر وحدت، اتحاد و انسجام ادیان و مذاهب بردارد.

وی ادامه داد: گرایش شدید مردم به فرهنگ رضوی، زمینه مناسب گسترش این فرهنگ در جامعه است و برای اینکه بتوانیم عموم آحاد جامعه به‌خصوص نوجوانان و جوانان را به سمت ارزش‌های اسلامی سوق دهیم باید آن‌ها را با فرهنگ ارزشمند رضوی آشنا کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: امسال شانزدهیمن دوره جشنوراه امام رضا (ع) در دو سطح ملی و بین‌‎ طول 15 دوره قبل شاهد تآثیرات شگرفی در مسیر ترویج سبک زندگی رضوی بودیم و حضور نخبگان رضوی تنها منوط به زمان برگزاری جشنواره نمی‌شود، بلکه در طول سال این نخبگان در کنار هم قرار می‌گیرند.

موسوی افزود: در طول این سال‌ها شاهد آن هستیم که از کشور‌های 5 قاره جهان حضوری پررنگ، فعال و اثرگذار در جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) دارند و این حضور تنها منوط به شرکت‌کنندگان داخل کشور نبوده است.

وی ادامه داد: در دهه کرامت امسال 649 عنوان برنامه توسط 50 دستگاه اجرایی که بیشتر این برنامه‌ها به‌صورت مردمی بوده اجرا می‌شود که یکی از آن‌ها شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) بوده است.

مدیرکل هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه باید آموزه‌های رضوی برای قشر نوجوان و جوان مورد توجه قرار بگیرد،گفت: اگر این نسل را با فرهنگ رضوی به‌صورت عمیق و کامل آشنا کنیم، شاهد قدم‌هایی همراه با تدبر و تفکر بیشتر در مسیر سبک زندگی رضوی خواهیم بود.

انتهای پیام//ف.ن


جشنواره امام رضا (ع) فرصتی در مسیر نخبه سنجی و شناسایی نخبگان رضوی است

برچسب ها: دهه کرامت ، امام رضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.