رئیس جمهور سابق افغانستان از چین و آلمان خواست برای کمک به برقراری صلح در افغانستان با تکرار نشست «بن» ، علاوه بر قدرت‌های بزرگ جهانی از طالبان نیز برای حضور در این کنفرانس دعوت کنند.

«کرزی» خواستار همکاری چین و آلمان در روند صلح افغانستان شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور سابق افغانستان از چین و آلمان خواست برای کمک به برقراری صلح در افغانستان با تکرار نشست «بن» ، علاوه بر قدرت‌های بزرگ جهانی از طالبان نیز برای حضور در این کنفرانس دعوت کنند.

حامد کرزی با اشاره به کنفرانس "بن " به میزبانی آلمان که منجر به تشکیل دولت افغانستان پس از سرنگونی حکومت طالبان شد، از چین خواست برای کمک به برقراری صلح در افغانستان از برگزاری نشستی مشابه حمایت کند.

رئیس جمهوری سابق افغانستان ضمن تاکید بر ضرورت حضور طالبان در این کنفرانس گفت: چین می‌تواند این گروه را برای حضور در این کنفرانس متقاعد کند. وی ابراز امیدواری کرد این موضوع به صلح و حل دائم بحران افغانستان منجر شود.

کرزی با اشاره به گروه همکاری‌های چهار جانبه شامل آمریکا، چین، افغانستان و پاکستان آن را چارچوبی برای تحقق صلح در افغانستان دانست.

رئیس جمهوری سابق افغانستان گفت: این گروه همکاری های چهار جانبه باید روسیه، هند و ایران را نیز در بر گیرد، زیرا بدون این سه کشور که منافع و نفوذ زیادی در افغانستان دارند تلاش‌ها موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

به نوشته تسنیم، کارشناسان مسائل سیاسی منطقه بر این باورند که تحقق صلح بین‌الافغانی تنها در صورت خروج نظامیان  خارجی از افغانستان امکان پذیر است زیرا آتش‌بس اخیر نشان داد که طالبان و دولت افغانستان می‌توانند به توافق دست یابند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار