به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ یاسر نانکلی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه باید به ویژگیهای روانی دانشآموزان دوره ابتدایی در کلاس بر اساس تفاوتهای فردی آنها بسیار مهم و ضروری است که باید توجه ویژه ای شود،اظهارداشت: رقابت زدایی در مدارس از رویکردهای اصلی آموزش ابتدایی استان در سالتحصیلی جدید است.
وی نقش دوره آموزش پیشدبستانی را در پی ریزی شخصیت کودکان بسیار مهم عنوان کرد و گفت: امید است یکی از اولویتهای آموزشی، توسعه پیش دبستانیها باشد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه فراهمسازی زمینههای شناسایی استعداد دانشآموزان با ایجاد محیطهای یادگیرنده بدون رقابتهای سالم ممکن نیست، افزود: اهمیت کار در دوره پیش دبستانی بالاست و در این دوره باید به اصول روان شناسی رشد و قدرت نوآموزی دانشآموزان به طور ویژه توجه کرد.
نانکلی با بیان اینکه هر رفتاری برمبنای ارزشهای آموخته شده و شکل جسمانی خاص خود در کودک ظاهر میشود، عنوان کرد: ورود کودک به دبستان آمیخته با رفتار خاصی است و این وظیفه مدرسه است که این رفتار را تعدیل یا الگوسازی کند.
وی ادامه داد: در دیدگاه مقام معظم رهبری، مقطع پیش دبستانی از اهمیت بالایی برخوردار است که این خود میتواند پشتوانه بزرگی برای همکاران به منظور تقویت فعالیتها در این دوره باشد.
انتهای پیام/ب