سومین جشنواره موسیقی لیلم از فردا دوشنبه اول مرداد در مازندران آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، غلامی مدیر اجرایی سومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان از اجرای از سومین جشنواره موسیقیایی لیلم درپنج شهر استان خبر داد وگفت: ۳۴۶ هنرمند در این جشنواره با هم رقابت میکنند.

وی با بیان این که جشنواره امسال موسیقی لیلم در دو بخش رقابتی و جنبی برگزار میشود افزود: در بخش رقابتی گروه‌نوازان و تک‌نوازان ساز‌های دوتار، دسرکوتن، للِـه‌وا، قرنی، کمانچه‌ی محلی، سرنا، تشت -آواز محلی ومقالات پژوهشی با هم رقابت میکنند.

مدیر اجرایی سومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان با اشاره به اینکه در بخش جنبی نیز گروه‌های موسیقی استان‌های البرزنشین شامل گیلان، گلستان، سمنان، قزوین، تهران، زنجان، آذربایجان شرقی و اردبیل حضور دارند گفت: گروه‌های موسیقی نواحی ایران ازاستان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان و لرستان نیز به اجرای برنامه می‌پردازند.

غلامی افزود: امسال نخستین بار بخش منظومه خوانی نیز به بخش رقابتی این جشنواره افزوده شدو برپایی نمایشگاه ساخت ساز‌های بومیِ استان‌های البرزنشین و برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه موسیقی بومی از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

این جشنواره تا پنجم مرداد در سالن هلال احمر ساری برپاست.

انتهای پیام /ر

حضور ۳۴۶ هنرمند در جشنواره موسیقی لیلم مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.