با پیگیری‌های انجام شده،عملیات اجرایی راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب باز در بیمارستان علامه بهلول گناباد به زودی آغاز می‌شود.

بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب باز در بیمارستان علامه بهلول گناباد راه اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر جواد باذلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه متاسفانه امروزه بیماری‌های عروق کرنری قلب و تصلب شرایین از مهمترین و شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان و این منطقه است، گفت: تغییر سبک زندگی، کم تحرکی، استرس و تغذیه نامناسب از جمله علل افزایش این بیماری است که باعث بروز مشکلات متعددی برای این بیماران و خانواده هایشان شده است.

وی افزود: علاوه بر اعزام ماهیانه حدود 10 تا 15 بیمار اورژانسی برای آنژیوگرافی و جراحی قلب باز به مشهد، بیماران زیادی نیز به صورت غیر اورژانسی برای انجام این اعمال جراحی به مشهد مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: هزینه‌های رفت و آمد و اسکان همراهان بیمار و اقامت در مشهد در ایام درمان و همچنین خطرات احتمالی ناشی از تاخیر در انجام عمل جراحی و آنژیوگرافی، از بزرگترین مشکلات بیمار و خانواده آنان است که امیدواریم با راه اندازی این بخش، از این مشکلات و هزینه‌های درمانی کاسته شود.

دکتر باذلی با اشاره به اینکه در فاز اول برای راه‌اندازی این بخش پنجاه میلیارد ریال مصوب شده است، گفت:امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات، شاهد افتتاح بخش جراحی قلب باز و آنژیوگرافی در نیمه دوم سال 98 باشیم.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی بخش جراحی قلب باز بیمارستان علامه بهلول، گناباد پنجمین شهر در شمال شرق کشور خواهد بود که از این مزیت درمانی بهره‌مند می‌شود، افزود: با توجه به اینکه بیمارستان علامه بهلول گنابادی یک برند درمانی در منطقه جنوب خراسان رضوی است، حدود یک میلیون نفر از مردم شهر‌های اطراف گناباد می‌توانند از خدمات درمانی این بیمارستان استفاده نمایند.
 

انتهای پیام// ح ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.