حسین قرائی کتابی با عنوان «حوالی روشن صدا»درباره حسین اسرافیلی منتشر کرد.

انتشار کتابی درباره حسین اسرافیلیحسین اسرافیلی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص انتشار کتابی درباره اش گفت: حسین قرائی با من  درباره زندگی،شعر،اتفاقات و وقایع مختلف  گفتگو کرد.حاصل این گفتگوها در قالب کتابی با عنوان  «زندگی و روزگار اسرافیلی حوالی روشن صدا» منتشر شد.

وی در خصوص ناشر کتاب «زندگی و روزگار اسرافیلی درحوالی روشن صدا»بیان کرد: به طور دقیق نمی دانم کدام انتشاراتی کتاب زندگی و روزگار اسرافیلی در حوالی روشن صدا را منتشر کرده است اما گمان می کنم آقای کاظمی انتشار کتاب را برعهده داشت.

لازم به ذکر است؛  نخستین مجموعه شعر مستقل حسین اسرافیلی در سال 64 با عنوان « تولد در میدان» از سوی حوزه هنری منتشر شد.پیش از آن  برای اولین بار دو اثرش را مجله نوجوانان منتشر کرد.

او از ابتدای تشکیل حوزه هنری تا کنون با این نهاد همکاری کرده است.

او مسئول فرهنگی نشریه پیام انقلاب (60 تا 69)، مسئول فرهنگی نشریه کار و کارگر، عضو شورای شعر بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، عضو شورای شعر وزارت ارشاد و عضو شورای شعر سازمان صدا و سیما بود.

«تولد در میدان» اثر برگزیده دفاع مقدس در یک دوره 10 ساله بوده است، همچنین گزیده ادبیات معاصر شماره 5 (انتشارات نیستان) به زبان عربی ترجمه و چاپ شده است.آثار:تولد در میدان، آتش در خیمه‌ها (مجموعه شعر عاشورایی)، در سایه ذوالفقار (مجموعه شعر دفاع مقدس)، عبور از صاعقه، مردان آتش‌نهاد، گزیده ادبیات معاصر شماره 5 (نیستان)، آتش در گلو، آیینه و سنگ (نگاهی به شعر خواهران در موضوع جنگ، با همکاری) مریمها و شقایقها (نگاهی به شعر خواهران در موضوع جنگ)، حدود 20 جلد کتاب گزیده با همکاری چند نفر، مثل آتش در دل سنگ و  شرحه‌شرحه آتش از آثار حسین اسرافیلی است.

حسین قرایی پژوهشگر و محقق ادبیات فارسی  پیش از این دو کتاب در حوزه تاریخ شفاهی شعر معاصر با نام های « از سناباد شعر» - زمانه و زندگی مصطفی محدثی خراسانی- و « از صدای سخن شعر» گفتگوی مفصل با پنج شاعر معاصر را منتشر کرده است.

انتهای پیام/

«حوالی روشن صدا» زندگی اسرافیلی را روایت می کند

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار