به مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن از ۳۲ صنعتگر نمونه در گیلان قدردانی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گفت: به مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن از ۳۲ نفر از پیشکسوتان نمونه صنعتی، واحد‌های نمونه تولیدی- صنعتی، طرح‌های نمونه صنعتی، بهره برداران و صنایع نمونه معدنی، واحد‌های نمونه ایمنی، بهداشت و محیط زیست، واحد‌های نمونه خدمات فنی و مهندسی و واحد نمونه بافنده فرش دستی تجلیل شد.

وی افزود: گیلان با پرداخت ۸۶۵ میلیارد تومان تسهیلات در بخش رونق و رفع موانع تولید، در تعداد پرداخت این تسهیلات مقام نخست کشور را از آن خود کرده است.

همچنین مصطفی سالاری استاندار گیلان نیز در این مراسم با تاکید بر نقش اساسی تامین و آماده سازی زیرساخت‌ها صنعت گفت: برای حرکت در مسیر توسعه پایدار و حمایت از واحد‌های صنعتی و تولیدی توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در شهرک‌های صنعتی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه برخی مقررات و کاغذ بازی‌های اداری به موانعی برای تولید و توسعه آن تبدیل شده است افزود: باید با اصلاح برخی مقررات و قوانین که جای تفسیر و برداشت‌های سلیقه‌ای دارد برای حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش صنعت و معدن راه را هموارتر کرد.

استاندار گیلان همچنین ظرفیت‌های گیلان را برای توسعه و گسترش واحد‌های تولیدی و صنعتی مناسب ارزیابی کرد و با اشاره به بازار ۴۰۰ میلیون نفری حوزه دریای خزر و آسیای میانه گفت: از ظرفیت‌های بالقوه استان در بخش تولید پوشاک، صنایع سلولزی و صنعت چوب و کاغذ باید بیشتر بهره برد.

محمدرضا نجفی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب فقط هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور وجود داشت گفت: امروز و در چهل سالگی انقلاب اسلامی بیش از ۸۴ هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور فعال است.

وی توسعه و گسترش شرکت‌های دانش بنیان و بهره مندی از بازار گسترده کشور‌های حاشیه دریای خزر را دو راهکار مهم در توسعه صنایع و معادن گیلان عنوان کرد و افزود: باید به این باور رسید که توسعه زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تجهیز آن با آب، برق، گاز و راه هزینه نبوده و سرمایه گذاری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در ماه‌های آینده ۳۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان و صاحبان صنایع کوچک و زودبازده قرار می‌گیرد تصریح کرد: هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هم برای پرداخت مشوق‌های صادراتی اختصاص یافته است.

 

انتهای پیام/م.ع

تجلیل از صنعتگران نمونه گیلانی در روز صنعت و معدن 

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.