رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که در نظر دارد برای بررسی درخواست احزاب سیاسی این کشور درباره ابطال فهرست رای دهندگان و اصلاحات انتخاباتی کمیسیون چهارجانبه تشکیل دهد.

طرح «اشرف غنی» برای حل اختلافات با احزاب سیاسیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که در نظر دارد برای بررسی درخواست احزاب سیاسی این کشور درباره ابطال فهرست رای دهندگان و اصلاحات انتخاباتی کمیسیون چهارجانبه تشکیل دهد.

احزاب سیاسی افغانستان اخیرا در نشست مشترکی آمار 9 میلیونی رای دهندگان که از سوی کمیسیون انتخابات این کشور اعلام شد را غیر واقعی دانستند و خواستار ابطال آن شدند.

احزاب سیاسی به دولت افغانستان هشدار دادند که اگر روند ثبت نام رای دهندگان با استفاده از سامانه بیومتریک از سر گرفته نشود از تمام امکانات خود را برای جلوگیری از برگزاری انتخابات استفاده خواهند کرد.

اشرف غنی در دیدار با احزاب سیاسی افغانستان گفت: برای بررسی درخواست آنها کمیسیون چهارجانبه را از نمایندگان احزاب، اعضای کمیسیون انتخابات، نمایندگان جامعه بین‌المللی و مقامات افغان تشکیل خواهد داد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور افغانستان به نمایندگان احزاب سیاسی این کشور گفت: «سرور دانش»، معاون دوم ریاست جمهوری به نمایندگی از دولت افغانستان در این کمیسیون حضور خواهد داشت.

به نوشته تسنیم، با این حال هنوز مشخص نشده است که آیا در نشست نمایندگان احزاب سیاسی با اشرف غنی اعضای جمعیت اسلامی، وحدت، جنبش ملی و سایر احزاب بزرگ حضور داشتند یا تنها این مذاکرات با نمایندگان حزب اسلامی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار