معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری از برگزاری همایش ملی " چالش‌های آب در شرق کشور ، نقش مردم و تدابیرحاکمیت " خبر داد .

همایش ملی چالش‌های آب در شرق کشور برگزار می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد مقدوری معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گفت : شرق کشور شامل استان‌های خراسان رضوی ، جنوبی و سیستان و بلوچستان به دلیل مواجهه با مسائلی ، چون کاهش نزولات جوی ، بروز خشکسالی‌های پیاپی ، کاهش سرانه منابع آب تجدید پذیر و محدودیت شدید منابع آبی از بحرانی‌ترین مناطق کشور در زمینه آب است .

وی افزود : با توجه به نیاز روزافزون بخش‌های شهری ، صنعت ، کشاورزی ، انرژی ، خدمات به آب و نیز رشد جمعیت ، موجب افزایش فشار برمنابع آب این استان‌ها شده است .

مقدوری ادامه داد : این همایش ملی با هدف تبیین چالش‌های پیش رو و هم اندیشی برای راهکار‌های برون رفت از بحران و سیاست گذاری‌های نوین در حوزه‌های مختلف تامین، توزیع، برداشت و مصرف منابع آبی، با همکاری دستگاه‌های حاکمیتی وحضور بخش خصوصی مرتبط در روز‌های ۶ و ۷ مرداد ماه در مشهد برگزار می‌شود .

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گفت : نحوه تامین پایدار منابع آب برای زائران و مجاوران از مهمترین محور‌های همایش است .

وی همچنین از حضور وزرای جهادکشاورزی ، نیرو و مقامات استانی در این همایش خبر داد و افزود : صاحب نظران علمی و دانشگاهی هم در کنار مسئولان به تبیین و تحلیل این شرایط و راهکار‌های عملیاتی آن می‌پردازند .

انتهای پیام // ف. ش
برچسب ها: خشکسالی ، تنش آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.