حجت الاسلام و المسلمین کاویانی گفت: خانواده شهدا نگهبان و حافظ غرور مردم ایران و مایه عزتمندی و افتخار کشور هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم ایثار عصر امروز (دوشنبه ) با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانواده شهدا و برگزیدگان جشنواره برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن کاویانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم اظهار کرد: از جمله آثار و پیامدهای مستقیم جنگ می‌توان به شهادت عده‌ای از افراد، خسارات مالی و جانی، بی‌خانمانی، مهاجرت، وضعیت نابسامان و نامطلوب اقتصادی و مواردی از این دست اشاره کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: قحطی، گرسنگی، ایجاد ترس و وحشت نیز از جمله پیامدهای غیرمستقیمی است که وقوع جنگ در یک جامعه به جا می‌گذارد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: ایستادگی مردم در برابر دشمن متجاوز، سرمایه اصلی کشور به شمار می‌رود و تاکنون بهای گزافی برای حفظ استقلال و امنیت کشور پرداخت شده است و بسیاری از هموطنان در این مسیر جان با ارزش خود را فدا کردند.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی همچنین اضافه کرد: خانواده شهدا نگهبان غرور ملت ایران هستند و با هدیه کردن جان فرزندان خود، عظمت، عزت و اقتدار ایرانیان را به نمایش گذاشتند.

وی در تشریح آثار رسیده به دبیرخانه دومین جشنواره ملی فیلم ایثار افزود: بر اساس آخرین آمار، ۱۵۰ اثر از فیلم‌سازان و مستندسازان در حوزه ایثار و شهادت به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود و سایر آثار از تنوع و تازگی ویژه‌ای در سبک برخوردار بودند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: کیفیت و تنوع آثار ارسالی به دبیرخانه دومین جشنواره ملی فیلم ایثار بیانگر این است که مطاع ارزشمند ایثار و شهادت هنوز از رونق نیفتاده است و سکه ایثار و شهادت همچنان در میان مردم با ارزش و گرانبها تلقی می‌شود.

کاویانی یادآور شد: در مراسم دومین جشنواره ملی فیلم ایثار از صاحبان ۱۷ اثر برگزیده تجلیل شده و قدردانی به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار