رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در سال جاری خبر داد.

اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی مددجویان بهزیستیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم اختتامیه نمایشگاه محصولات و تولیدات مددجویان تحت پوشش بهزیستی که شامگاه امروز (دوشنبه؛ یکم مرداد ماه) در برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: موضوع توانمندسازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این میان زنان سرپرست خانوار، معلولان، معتادان بهبود‌یافته و گروه‌های از این قبیل و موضوع توانمندسازی آن‌ها در اولویت قرار دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: امضای تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی و حرفه‌آموزی جامعه تحت پوشش بهزیستی از جمله برنامه‌هایی است که در موضوع توانمندسازی مددجویان اجرایی شده است.

محسنی بندپی تاکید کرد: مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی فاقد مهارت و توانمندی با شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارت آموزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای توانمند شده و موضوع علاقه آن‌ها نیز در این خصوص لحاظ می‌شود.

وی از برگزاری دوره‌های افزایش توانمندی مددجویان دارای مهارت نیز خبر داد و گفت: مددجویانی که از انواع مهارت ها و فنون مختلف در رشته‌های گوناگون برخوردار هستند نیز می‌توانند با شرکت در دوره‌های ارتقاء مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و نسبت به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد اشتغالزایی اقدام کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین یادآور شد: در میان افراد تحت پوشش بهزیستی مددجویان با استعدادی وجود دارند که می‌توانند با فراگیری آموزش های مورد نیاز و ارتقاء توانمندی خود نسبت به شکوفایی استعداد خود و همچنین از تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند شوند.

محسنی‌بندپی در ادامه تاکید کرد: کارفرمایانی که در مشاغل مختلف از مددجویان تحت پوشش بهزیستی استفاده کنند، در مسئله پرداخت حق بیمه مددجویان به کار گمارده شده مورد حمایت بهزیستی قرار گرفته و حق بیمه ماهانه هر یک از مددجویان که ۳۲۰ هزار تومان تمام می‌شود، از طریق سازمان بهزیستی پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: همه دستگاه‌های دولتی موظف به اجرای قانون در نظر گرفتن سهمیه ۳ درصدی به کارگیری معلولان هستند و در سال جاری در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، از مجموع ۲۵ هزار سهمیه استخدامی، ۷۵۰ سهمیه به مددجویان بهزیستی اختصاص دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار