شهردار منطقه ۲۲ تهران گفت: ۹.۲۷ درصد از جمعیت کل کشور سالمند هستند که این نسبت در شهر تهران حدود دوبرابر متوسط سالمندی در کشور یعنی ۱۸.۷ درصد است.

تعداد سالمندان شهر تهران ۲ برابر متوسط کشور استبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ در اختتامیه اولین دوره رقابت های نشاط سالمندی با بیان اینکه کاهش سطح توان جسمی نباید موجب کاهش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی سالمندان شود، اظهار کرد: فعالیت های ورزشی توام با بازی و سرگرمی یکی از راه کارهای ماندگاری سالمندان در مشارکت های اجتماعی با روحیه ای شاد است.

وی افزود: ۹.۲۷ درصد از جمعیت کل کشور سالمند هستند که این نسبت در شهر تهران حدود دوبرابر متوسط سالمندی در کشور یعنی ۱۸.۷ درصد است.

شهردار منطقه 22 حضور سالمندان در جامعه را موجبات بهره مندی سایر اقشار جامعه از توانمندی های فکری انان دانست و اظهار کرد: رقابت های نشاط سالمندی با اهداف ارتقا سطح سلامت روانی و اجتماعی، ایجاد روحیه تعاون و همکاری اجتماعی و تقویت سازگاری با تمرین و تلاش مستمر جمعی برگزار شد.

نوذرپور حضور سالمندان در مشارکت های اجتماعی را از سیاست های کلی نظام دانست و ادامه داد: فرهنگ سازی و تکریم سالمندان یکی از مهمترین الویتها برای تامین سلامت آنان است.

وی سالمندان را جزیی از سرمایه های اجتماعی جامعه دانست و گفت: مدیریت شهری با بهره مندی از تجارب سالمندان و توانمندی های آنان قدم های خوبی برای حضور این قشر از جامعه در مشارکت های شهروندی برداشته است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار