خطیب حرم مطهر رضوی گفت: والدین هنگامی که می‌خواهند جوان‎شان را به دین اسلام دعوت کنند باید مدارا کردن را سرلوحه رفتار خویش قرار دهند، با عصبانیت نمی‎شود مردم را دیندار کرد.

با عصبانیت نمی‎توان مردم را دیندار کردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی خطیب برنامه پرسمان دینی حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه شکوه رضوان که در صحن جامع رضوی برگزار شد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مواردی است که مومنان باید در انجام آن مدارا کنند، در دیندار کردن مردم نمی‎شود سریع عصبانی شد.


وی یکی از رمز‌های موفقیت انسان در مراحل مختلف زندگی را پرهیز از خشونت و عصبانیت معرفی و تصریح کرد: در اهمیت رفق و مدارا همین بس که از صفات خدای متعال خوانده می‌شود، امام باقر (ع) در روایتی می‎فرماید که خداى عزوجل اهل مداراست و مدارا کنندگان را دوست دارد و پاداشى که به مدارا کردن می‌دهد به خشونت و سخت‌گیرى نمی‌دهد.

کارشناس مسائل دینی گفت: مدارا کردن نقش بسیار سازنده‌ای در زندگی خانوادگی و اجتماعی انسان دارد. زندگى پر از ناگواری‌هایى است که انسان با آن روبرو مى‌شود. اگر انسان بنا را بر مدارا کردن با مردم نگذارد و در مشکلات و ناهمواری‌ها، با دیگران به تندى و خشونت رفتار کند، هم به اعتبار اجتماعى و هم به سلامت دینى و اخلاقى خود لطمه خواهد زد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی افزود: والدین هنگامی که می‌خواهند جوان‎شان را به دین اسلام دعوت کنند باید مدارا کردن را سرلوحه رفتار خویش قرار دهند و در این راستا نیز باید در بیان ارزش‌های دینی بسیار دقت کنند تا جوانان با تبلیغ‌های نادرست، از دین زده نشوند؛ هر چند نباید به صورتی هم سهل و آسان گرفت که جوانان به احکام دین عمل نکنند.

وی تصریح کرد: شخصی که در جمهوری اسلامی مسئولیت دارد و خطا می‎کند و اهل اختلاس می‎شود بیش‎ترین ضربه را به دینداری مردم به ویژه نسل جوان می‎زند.

خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه تسامح جایی در دین نداشته و هرگز نمی‎توان از اصول کوتاهی کرد، گفت: مدارا با تسامح تفاوت دارد و باید به این موضوع توجه شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

مسئولین خطاکار بیشترین ضربه را به دینداری مردم می زنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار