مرادنیا از پروژه های تیژتیژ-گاران و ژینا نوش کردستان بازدید کرد

استاندار کردستان در جریان سفر خود به مریوان از پروژه‌های تیژتیژ-گاران و ژینا نوش کردستان بازدید کرد.

مرادنیا از پروژه های تیژتیژ-گاران و ژینا نوش کردستان بازدید کردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ استاندار کردستان شامگاه دوشنبه به منظور حضور در مراسم ترحیم شهدای حادثه تروریستی مریوان در این شهر حاضر شد و از پروژه‌هایی بازدید کرد.

بهمن مرادنیا صبح دوشنبه مدرسه ۱۲ کلاسه شهدا ۳۰ تیر مریوان را در شهرک بهاران و مجتمع دارالقرآن را در این شهر کلنگ زنی کرد.

پس از آن به منظور بازدید از پروژه تیژتیژ-گاران راهی جاده شد و شخصاً از پروژه بازدید کرد.

سر ناظر این پروژه به استاندار کردستان گفت: سه قطعه این پروژه در حال ساخت است که قطعه تونل آن ۵۵ درصد پیشرفت داشته و مجموع سه قطعه دیگر به طور متوسط ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.

زاهد ناصری با بیان اینکه این پروژه مشکل مالی ندارد، گفت: مشکل این پروژه تنها اوراق بهادار است، اما جلوتر از زمان تحویل آن هستیم و تا تابستان سال آینده بخشی از این جاده به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: بخش تونل ماهانه ۱۰۰ متر پیشرفت حفاری دارد و پیش بینی می‌شود تا آبان امسال کار حفاری آن به پایان برسد و لاینینگ آن شروع شود.

استاندار کردستان از پروژه صنایع تبدیلی آب میوه و مالت ژینا نوش کردستان نیز بازدید کرد.

شرکت ژینا نوش کردستان ظرفیت تولید سالانه ۲۴۹ هزار و ۵۰۰ تن را برآورد کرده که ۳۰۰ نفر به صورت مستیقیم اشتغال زایی خواهد داشت.

سر ناظر این پروژه در جریان بازدید استاندار کردستان گفت: تا کنون ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف این پروژه شده و یک ریال تسهیلات دریافت نکرده ایم.

استاندار کردستان نیز با تاکید بر اینکه این پروژه بسیار به استان می‌تواند کمک کند، گفت: هماهنگی‌های لازم با بانک مرکزی به منظور تخصیص ارز برای ورود تجهیزات در اولین فرصت صورت خواهد گرفت.

مرادنیا تاکید کرد: تمام توان خود را به کار بگیرد که افتتاح آن به پاییز موکول نشود و در این راستا هرگونه تسهیلات به این پروژه واگذار خواهد شد. ​

انتهای پیام/ز

استاندار کردستان در مریوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار