نتایجی طرح "مطالعه احتمال وجود تقلب در فرآورده های ضد چاقی موجود در بازار ایران" بدست آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه غلامرضا بهرامی در معاونت تحقیقات و فنآوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه گفت : بر پایه نتایجی که از اجرای طرح مطالعه احتمال وجود تقلب در فرآورده های ضد چاقی موجود در بازار ایران حاصل شد در تعدادی از فرآورده های ضد چاقی از مشتقات آمفتامین که برای سلامتی انسان مضر است وجود دارد.

وی گفت : با توجه به اینکه امروزه مردم به دنبال درمانهای جایگزین و مناسب مشتمل بر فرآورده­های گیاهی جهت رفع مشکل چاقی هستند و این موضوع که وجود فرآورده های سنتتیک (به عنوان تقلب) در فرآورده­های گیاهی لاغرکننده موجود در بازار، قانون بسیاری از کشورها را نقض کرده و مشکلات عدیده ای را برای برخی مصرف کنندگان این محصولات بوجود آورده است .

بهرامی افزود : تا زمانی که فرآورده­ های لاغرکننده از طریق تبلیغات ماهواره­ ای به کشورهای گوناگون وارد می­شود، همواره لازم است که بر کیفیت و خلوص این فرآورده ­ها و تاثیرات سوئشان بر سلامتی مردم توجه خاص داشت .

وی افزود : در بسیاری از کشورها، پس از بررسی عوارض و خلوص فرآورده ­های گیاهی مورد مصرف، اقدامات جدی در قبال جمع آوری محصول مذبور صورت گرفته است.

بهرامی گفت : نتایج حاصل از این مطالعه که با هدف یافتن تقلب­های احتمالی از گروه مشتقات آمفتامین طراحی شده نشان داد در تعدادی از فرآورده های ضد چاقی مشتقات آمفتامین که برای سلامتی انسان مضر است وجود دارد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

درمانهای جایگزین برای رفع چاقی

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.