فرمانده انتظامی استان همدان گفت:باند 8 نفره حفاران غیر مجاز در شهرستان اسدآباد منهدم شد.

باند حفاران غیر مجاز در اسدآباد منهدم شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سردار کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اين که افرادی در يکی از محله های شهرستان اسدآباد قصد حفاری به منظور کشف عتيقه جات و آثار باستانی را دارند، رسيدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: پس از اطمينان از صحت موضوع، اکيپی از ماموران پليس آگاهی، يگان امداد و کلانتری12 جانبازان شهرستان اسدآباد به محل اعزام و 8 نفر را با 2 دستگاه خودرو سواری پژو پارس و پژو 206 در محل مشاهده کردند.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: در بررسی ها مشخص شد در داخل این منزل، حفاری عميق صورت گرفته به طوری که تمام حياط پر از کيسه های خاک بوده و در بازرسی از خودرو 206 مقداری وسايل مربوط به کنده کاری از جمله تيشه، يک دستگاه گنج ياب با وسايل مربوطه،9 عدد سکه مربوط به قبل از اسلام، 2 عدد سکه تاريخی مربوط به دوران صفويه، 12 عدد سکه پهلوی رضاخانی و مقداری انگشتر، مواد مخدر و يک رشته دستبند فلزی، يک عدد قطب نمای بازاری، يک عدد نارنجک دستی و مقداری وسايل متفرقه کشف شد.

کامرانی صالح با اشاره به این که ارزش اشیاء کشف شده توسط کارشناسان میراث فرهنگی 5 میلیارد ریال برآورد شده افزود: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/ ش

دستگیری حفاران غیرمجاز در استان همدان

 

برچسب ها: نیروی انتظامی ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.