سناتور جمهوری‌خواه آمریکا اظهارات دونالد ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس‌جمهور روسیه را یک اشتباه بزرگ خواند.

تد کروز: ترامپ در ملاقات با پوتین اشتباه بزرگی مرتکب شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «تد کروز»، سناتور جمهوری‌خواه تگزاس اعلام کرد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه اشتباه بزرگی مرتکب شد.

وی در گفتگو با فاکس نیوز اعلام کرد: من فکر می کنم که پرزیدنت ترامپ اشتباه بزرگی را در قبال پوتین مرتکب شده است. او باید در آن کنفرانس خبری اندکی قدرتمندتر عمل می کرد. من فکر می کنم که واقعا ایده بدی بود که رئیس جمهور به طور واضح و با صراحت مقابل روسیه نایستاد.

کروز در ادامه افزود: ما باید همچنان به تمرکز بر روی دفاع از کشور ادامه دهیم و در شرایطی نیستیم که آمریکا و روسیه را از نظر اخلاقی معادل بدانیم و در موقعیتی هم نیستیم که از روسیه عذرخواهی کنیم.

این سناتور جمهوری خواه در ادامه از آمریکا درخواست کرد که در مقابل آنچه «خصومت روسیه» خوانده، بایستد و واضح تر بیان کند که مسکو نباید در انتخابات این کشور مداخله کند.

دونالد ترامپ هفته گذشته پس از کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور روسیه در هلسینکی، پایتخت فنلاند مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت. وی در این کنفرانس مطبوعاتی دستاوردهای آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را زیر سؤال برد و گفت گمان نمی کند که مسکو در این انتخابات مداخله کرده باشد.

این درحالی است که ترامپ روز بعد تحت فشار و انتقادهای گسترده اظهارات پیشین خود را اصلاح کرد و گفت منظور او این بوده که هیچ دلیلی نمی بیند روسیه در انتخابات آمریکا مداخله نکرده باشد!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
پوتین نخبه سیاست است یعنی ترامپ نادان فکر کرده در برابر رییس جمهور روسیه کاری از پیش میبرد؟!
آخرین اخبار