رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: امسال پروژه مدیریت چرا و کنترل ورود و خروج دام در سطح ۷۰۰ هزار هکتار مراتع ییلاقی استان با همکاری یگان حفاظت اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از بجنورد؛ علی اسدی رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هدف از اجرای پروژه مدیریت چرا کنترل دام و جلوگیری از ورود دام غیر مجاز به مراتع برای افزایش توان باردهی و تولید علوفه در سطح مراتع استان بیان کرد و افزود: امسال پروژه مدیریت چرا و کنترل ورود و خروج دام در سطح ۷۰۰ هزار هکتار مراتع ییلاقی استان با همکاری یگان حفاظت اجرا می‌شود.
وی گفت: متاسفانه دامداران با افزایش تعداد دام در سطح مراتع باعث کاهش میزان علوفه در عرصه‌ها خواهند شد و دامداران باید دام مازاد خود را از سطح مراتع جمع آوری کرده و به وسیله علوفه دستی تعلیف کنند.
اسدی اظهار کرد: یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد دامی در خراسان شمالی وجود دارد و مراتع ییلاق و قشلاق تاریخ ورود و خروج مربوط به خود را دارد که باید دامداران این مهم را رعایت کنند.
وی با بیان این که تعداد نیرو‌های یگان حفاظت در این خصوص بسیار کم است هم اکنون در هر شهرستان دو تا چهار گروه وضعیت دام دامداران در سطح مراتع را بررسی می‌کنند.
رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی مراتع استان را یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۸۵۰ هکتاراعلام کرد و. افزود: تاکنون ۱۳ هزار و ۷۰۰ فقره پروانه صادر شده است.
وی همچنین سطح ممیزی مراتع جنگلی و بیابانی یک میلیون و ۸۷۰ هزار هکتار در قالب بیش از ۸۷۰ پرونده ممیزی بیان کرد و گفت: خراسان شمالی دارای دو میلیون و ۸۳۲ هزار و ۵۲۹ هکتار است که حدود ۷۲ درصد آن را منابع طبیعی تجدید شونده به مساحت دو میلیون و ۳۳۰ هزار و ۳۶ هکتار به خود اختصاص می‌دهد.
انتهای پیام / ب

یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد دامی در خراسان شمالی وجود دارد

برچسب ها: تسهیلات ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.