به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پژو ۲۰۷ که در بازار اروپا با نام +۲۰۶ شناخته شده است، در سال ۱۳۸۹ توسط ایرانخودرو در بازار ایران عرضه شد.
این خودرو با همان شاسی ۲۰۶ با چهره به روزتر بود که در سال ۱۳۹۱ به دلیل تحریمها تولید آن متوقف شد، اما پس از لغو تحریمها در دی ماه سال ۹۴ با چهرهای فیست لیف و تغییراتی در داخل خودرو با نام ۲۰۷I با دومدل گیربکس دستی و اتومات مجدد وارد بازار شد و تا اکنون در حال عرضه است.
۲۰۷I به پیشرانه TU۵ یا همان موتور ۲۰۶ تیپ ۵ مجهز است. این پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با ۱۵۸۷ سی سی حجم که قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار در دور ۵۸۰۰ و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۴۲ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ توسط جعبه دنده دستی است.
مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در ۱۱.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است.
همانطور که گفته شد ۲۰۷ از شاسی ۲۰۶ بهره میبرد، اما بدنه آن اندکی تپلتر است، به طوریکه طول آن ۳۹۰۰، عرض آن ۱۶۸۰ و ارتفاع آن ۱۴۶۸ میلیمتر است، در بخش طراحی داخلی هم نسبت به ۲۰۶ تلاشهای بیشتری کردهاند.
از امکانات این خودرو در بخش صندلیها میتوان به تجهیزاتی همچون صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم ۴ جهت بصورت دستی، پشت سری جلو وعقب قابل تنظیم و صندلیهای تاشونده عقب اشاره کرد.
در بخش ایمنی هم تجهیزاتی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب ۳ نقطهای، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب،
دوربین دنده عقب و دیگر امکاناتی نظیر سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، GPS، DVD، پورت USB، بلندگو درهای جلو و عقب، تیوتر صوتی جلو، بلوتوث، سیستم تهویه اتوماتیک،
چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جدید عقب، چراغ جلو مجهز به چراغ روز، آینههای جانبی برقی راهنما دار هم رنگ بدنه، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، کروز کنترل اشاره کرد.
در بخش ترمزها و پایداری ۲۰۷ از سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD و EBA) ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی توپر استفاده کرده است.
انتهای پیام/