سومین فصل کاوش محوطه باستانی وستمین با ۲ میلیارد ریال اعتبار در مازندران آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سیف الله فرزانه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران گفت: فصل کاوش  باستان شناسی با هدف تعیین عرصه و حریم محوطه و آماده سازی بستر ایجاد سایت موزه در وستمین کیاسر با ۲ میلیارد ریال اعتبار از اول مرداد آغاز شده و به مدت ۴۵ روز صورت می‌گیرد.

وی افزود: با ورود هیات ایتالیایی به عنوان مشاور تهیه طرح سایت موزه، پیگیری برای تبدیل این محوطه باستانی منحصر به فرد به عنوان یکی از سایت موزه‌های شاخص کشور ادامه دارد.

سیف الله فرزانه به کشف گورستان اسلامی در حفاری فصل گذشته این محوطه باستانی اشاره کرد و گفت: کشف این گورستان در نوع خودش با توجه به تدفین دوره اسلامی و تدفین اشیا در کنار آن‌ها بی نظیر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: وستمین اولین محوطه اشکانی است که دارای سازه نظیر گور دخمه‌های سه قسمتی که در داخل بافت رسی حفر شده است که این شیوه از معماری سه قسمتی تداعی کننده افکار و اعتقادات حاکم بر آن دوره است.

وستمین در شهر کیاسر شهرستان ساری مازندران قرار دارد و نخستین فصل کاوش نیز از سال ۹۴ همزمان با ثبت این محوطه باستانی در لیست آثار ملی کشور اغاز شد.

انتهای پیام /ر

ادامه کاوش باستان شناسی وستمین مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.