ویژه برنامه‌های هفته بزرگداشت نماز جمعه در استان فارس اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  حجت الاسلام ملک مکان مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن ۵ مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به امامت آیت ا… طالقانی و سالروز گرامیداشت نماز جمعه به بیان ویژه برنامه‌های ستاد نماز جمعه در این مناسبت پرداخت و اظهار داشت: از جمله برنامه‌هایی که برای گرامیداشت روز نماز جمعه تدارک دیده شده است، سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه در ارتباط با اهمیت نماز، برکات و آثار نماز جمعه، مسائا اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی است.

وی افزود: تقدیر از جوانان، پیشکسوتان و فعالان ستاد نمازجمعه، تقدیر از ائمه جمعه موقت، معرفی شهدای محراب و ارائه گزارش عملکرد ستاد نماز جمعه از جمله برنامه‌های دیگر این روز خواهد بود.

حجت الاسلام ملک مکان ادامه داد: تجلیل از خانواده معظم شهدا مهم‌ترین برنامه‌ای است که در چارچوب برنامه‌های ستاد قرار گرفته است.

وی، با اشاره به ۸ مرداد مصادف با سالروز ارتحال آیت الله مشکینی، امام جمعه انقلابی و معنوی قم، اظهار کرد: در این روز مراسمی جهت گرامیداشت ائمه فقید جمعه فارس مرحوم آیت الله دستغیب، آیت الله حائری شیرازی و آیت الله ایمانی برگزار خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس بیان کرد: همچنین مراسمی جهت بزرگداشت ائمه پیشکسوت شهرستان‌ها مرحوم حجت الاسلام آیت اللهی و حجت الاسلام نوربخش در این هفته برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ملک مکان با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه جدید در دست ساخت نداریم و حداقل برای مصلا‌های نیمه تمام هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم، گفت: به دلیل کمبود اعتبار بسیاری از مصلا‌های نماز جمعه شهرستان‌ها از جمله مصلای نماز جمعه مرودشت، خرامه، سروستان، داراب، اقلید، فیروزآباد و بیضاء نیمه تمام و متوقف مانده است.

وی همچنین به ناچیز بودن حقوق پرداختی به ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: حقوق دریافتی ائمه جمعه بسیار پایین است و این مبلغ بسیار ناچیز نیاز‌های ضروری آنان را برطرف نمی‌کند و از مسؤولان دستگاه‌های اجرایی درخواست توجه بیشتر به این نهاد مردمی را داریم.

حجت الاسلام ملک مکان تصریح کرد: از عموم نخبگان، جوانان و صاحبنظران جهت ارتقاء کیفی هر چه بهتر برپایی نماز جمعه دعوت میکنیم که تا نظرات و راه کار‌های خود را در این زمینه ارائه دهند تا بتوانیم در این مسیر موفق‌تر عمل کنیم.

به گفته مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس ۷۶ شهرستان استان نماز جمعه اقامه می‌شود.
انتهای پیام/ر

تشریح برنامه های هفته بزرگداشت نماز جمعه

برچسب ها: نماز جمعه ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.