منطقی با اشاره به توانمندی جوانان ایرانی برای ساخت تاکسی هوایی، گفت: در ایران محدودیت‌هایی در خصوص استفاده از تاکسی هوایی وجود دارد.

به گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه صنایع و فناوری‌های دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره توانمندی ایران برای ساخت تاکسی هوایی، بیان کرد: هواپیما‌های مسافربری به دو گروه تقسیم می‌شوند، یک گروه از آن‌ها هواپیمای مسافربری زیر ۲۰ نفر و یک گروه دیگر هم هواپیمای بالای ۵۰ نفر هستند.

وی افزود: در زمینه هواپیما‌های مسافربری زیر ۲۰ نفر، بسیاری از گروه‌های مهندسی کار می‌کنند و  قادر به طراحی ساخت هواپیما هستند.

به گفته منطقی، باید بازار این هواپیما‌ها را توسعه دهیم زیرا  در بسیاری از مواقع، مانند اورژانس یا جابه‌جایی‌های سبک، این هواپیما‌ها می‌توانند با هزینه بسیار کم فعالیت کنند.

 دبیر ستاد توسعه صنایع و فناوری‌های دانش‌بنیان هوایی یادآور شد:  در ایران محدودیت‌هایی در خصوص استفاده از تاکسی هوایی وجود دارد که برای رفع این مشکلات، با سازمان هواپیمایی کشوری تفاهم کرده‌ایم و  اگر این تفاهم اجرایی شود، آ‌نها می‌توانند تعداد بیشتری پرواز کنند.

انتهای پیام/

رفع محدودیت استفاده از  تاکسی هوایی با همکاری سازمان هواپیمایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار