معاون قضایی دادستان کل کشور از عضویت ۲۹ میلیون نفر در پیام رسان‌های داخلی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ؛ عبدالصمد خرم‌آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در همایش فصلی رؤسا و دادستان‌های واحد‌های قضایی استان گیلان که امروز در رشت برگزار شد ، گفت: ۲۹ میلیون کاربر فضای مجازی در حال حاضر از ۷ پیام رسان داخلی استفاده می‌کنند.

وی جلوگیری از خروج اطلاعات شخصی مردم و نظام اداری به خارج از کشور را مهمترین دستاورد عضویت کاربران ایرانی در پیام رسان‌های داخلی دانست و افزود: خروج اطلاعات کشور، شکسته شدن قبح فساد و ترویج رسانه‌ای آن، تزلزل در حریم خصوصی افراد و میدان داری دشمنان برای تشدید هجمه‌های فرهنگی علیه ملت از جمله پیامد‌های عضویت و استفاده از پیام رسان‌های خارجی است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه کشور خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده، اطلاعات کاربران تلگرام اعم از خصوصی و دولتی در مراکزی در سیاتل آمریکا و اسراییل ذخیره شده تا در روند جنگ رسانه‌ای و روانی علیه ملت‌ها با شیوه‌های نوین تبلیغاتی به کارگیری شود.

خرم‌آبادی به ضرورت احاطه قضات و دادستان‌های محاکم قضایی بر چالش‌های فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر مسایل رسانه ای، جلوگیری از بسیاری از کلاهبرداری‌ها و تخلفات اینترنتی نیازمند احاطه بر روند بهره گیری از فضای مجازی است که تحقق عدالت در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی را تسریع می‌کند.

انتهای پیام/ع

عضویت ۲۹ میلیون نفر در پیام رسان‌های داخلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.