نشست خبری رئیس پلیس فرودگاه کرماناشاه با اصحاب رسانه برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه نجفی رئیس پلیس فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت : زائران خانه خدا از حمل هرگونه مواد مخدر خودداری کنند در غیر اینصورت با کشف هر مقدار مواد، آن ها سفر معنوی حج را از دست خواهند داد.

وی گفت : اگر این مواد مخدر برای اولین بار از زائری کشف شود از یک تا 5 سال و اگر برای بار دوم باشد از 5 تا 15 سال ممنوع الخروج می شود.

وی افزود: علاوه بر این، فرد حامل مواد مخدر به دستگاه قضائی برای صدور حکم مناسب نیز تحویل داده خواهد شد.

سرهنگ نجفی ادامه داد: لیست 10 نوع قلم ممنوعه نیز به تمامی زائرانی که قرار است از طریق فرودگاه شهید اشرفی راهی خانه خدا شوند، ارائه شده است.

رئیس پلیس فرودگاه کرمانشاه گفت: این اقلام ممنوعه که عمدتا شامل داروهای ضد درد می شود ممکن است در داخل کشور مصرف آن ها مجاز باشد ولی با توجه به قوانین کشور عربستان و ممنوعیتی که دارد از حمل آن توسط زائران ممانعت به عمل می آید.

وی تصریح کرد: در این میان اگر زائری به مصرف هر کدام از داروهای ممنوعه نیاز داشت به پزشک کاروان ارجاع داده می شود تا وی با توجه به قوانین کشور عربستان داروی جایگزین را تجویز کند.

سرهنگ نجفی ادامه داد: همچنین حمل مواد اسیدی مانند ترشی، آبلیمو و آبغوره، مواد آتش زا و اجسام برنده نیز ممنوع است و در هنگام بازرسی در صورت مشاهده جمع آوری می شوند.

وی در عین حال گفت: همراه داشتن طلاجات تا 150 گرم، پول نقد معادل 5 هزار یورو و زعفران تا 150 گرم برای زائران ایرادی ندارد.

رئیس پلیس فرودگاه کرمانشاه با بیان اینکه امسال یک هزار و 479 زائر از استان های کرمانشاه، لرستان و ایلام با 5 پرواز و در قالب 8 کاروان از طریق فرودگاه کرمانشاه عازم سرزمین وحی می شوند، افزود: تذکرات لازم به همه این افراد در قالب برنامه های آموزشی و توجیهی داده شده است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

توصیه های امنیتی به زائران خانه خدا

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.