مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت:پارسال ۲۲۲ مورد مجوز سقط درمانی در همدان صاد شده است.

صدور بیش از 200 مورد مجوز سقط درمانی درهمدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی احسان صالح، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۲۲۲ مورد مجوز سقط درمانی در همدان طی سال گذشته صادر شد افزود: همدان درزینه  صدور مجوز سقط درمانی هشتمین استان کشور محسوب می‌شود.

صالح با اشاره به صدور ۲۱۴ مجوز سقط جنین درمانی در سال ۹۵، یادآور شد: این آمار در سال قبل ۲۲۲ مورد بوده که ۳.۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۳۶ و نیم مورد مجوز سقط درمانی در همدان صادر شده است، عنوان کرد: یزد، ایلام و فارس سه استان اول در صدور مجوز سقط درمانی هستند.

وی همچنین بابیان اینکه واحد بالینی پزشکی قانونی استان همدان بیش از ۳۸ هزار و ۸۷ معاینه در سال ۹۵ انجام داده است، اظهار داشت: این آمار در سال قبل به ۳۹ هزار و ۵۷۹ مورد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سال ۹۵ بیش از ۷۴۴ مکالمه روانپزشکی ثبت شده است، یادآور شد: این آمار به هزار و ۳۲ مورد در سال قبل رسید و به میزان ۳۷ درصد افزایش یافت.

صالح آمار نزاع در سال ۹۵ را ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر دانست و عنوان کرد: سال گذشته نیز ۱۴ هزار و یک پرونده نزاع در پزشکی قانونی استان همدان تشکیل شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه پرونده آسیب ‌دیدگی برای ۷ هزار و ۴۷۰ نفر در تصادفات سال ۹۵ همدان تشکیل شده است، اظهارداشت: درسال گذشته هفت هزار و ۶۷۷ نفر در تصادفات استان همدان مصدوم شدند.

وی همچنین بابیان اینکه میانگین آمار قتل در استان همدان نسبت به کشور میانگین بالایی نیست و همدان چهاردهمین استان محسوب می شود؛ از فوت ۲۳ نفردرحوادث کار سال ۹۵ خبر داد و افزود: این آمار به ۲۹ فوتی در سال قبل افزایش یافت و تمام درگذشتگان مرد بودند.

وی به کاهش آمار فوت در تصادفات استان همدان اشاره و عنوان کرد: سال ۹۵ تعداد فوتی تصادفات ۵۰۹ نفر بوده که به ۵۰۵ نفر در سال قبل کاهش یافته است.

احسان‌صالح با بیان اینکه ۸۴ نفر شامل ۸۰ مرد و ۴ زن بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در سال ۹۵ جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: سال قبل نیز ۱۰۷ نفر از مصرف کنندگان مواد مخدر جان باختند که ۹۷ نفر از این افراد مرد و ۱۰ نفر زن بودند.

وی با اشاره به کمبود پزشک در برخی شهرستانهای استان همدان اشاره کرد و گفت: کبودرآهنگ و اسدآباد با مشکل کمبود پزشک مواجه ایم اما پزشکانی برای این دو شهرستان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در ادامه یادآور شد: ۲۰۱ مورد تصادف ساختگی از سال ۹۱ تا کنون در همدان شناسایی شده است.

وی گفت: پارسال یک هزار و ۹۵۴ گواهی فوت و امسال نیز ۶۲۵ گواهی فوت توسط پزشکی قانونی استان همدان صادر شده است.

احسان‌صالح با اشاره به صدور مجوز دفن بیش از ۱۴ هزار نفر در سال قبل از سوی پزشکی قانونی انجام شده است، اظهار داشت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۵ نفر مرد و ۳ هزار و ۹۲۶ نفر زن بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه در استان همدان خودکشی ها بیشتر از نوع حلق آویز و مصرف قرص برنج است، اظهار داشت: نوع خودکشی در استانهای مختلف متفاوت است.


انتهای پیام/ج

بیش از 200 مورد مجوز سقط درمانی درهمدان صادر شده است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار