عضو هیئت رییسه اتاق اصناف ایران گفت : قیمت برخی از اجناس در بازار ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه  صفایی عضو هیئت رییسه اتاق اصناف ایران گفت : قیمت برخی از اجناس در بازار ۵۰ درصد افزایش یافته و در چند ماه اخیر ارزش پول ملی به یک‌سوم تقلیل یافته است.

وی گفت : بسیاری از مواد اولیه واحدهای تولیدی یا از خارج وارد می شوند و یا وابسته به نرخ ارزهای خارجی هستند هر چند برخی پیشرفت ها را در این زمینه نمی‌توان نادیده گرفت.

صفایی بیان داشت: دولت اجازه افزایش قیمت کالاها را بین ۷ تا ۱۷ درصد اعلام کرده است و با توجه به تاثیر مستقیم این مقوله بر نرخ‌ها در برخی موارد شاهد افزایش ۵۰ درصدی کالاها بوده‌ایم.

سخنگوی اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به اینکه عوامل تاثیرگذاری نرخ‌ها باید مشخص شود، افزود: بخش دولتی در برخی موارد قیمت‌ها را افزایش داده‌اند ولی به بخش خصوصی اجازه افزایش قیمت‌ها را نمی‌دهند همچون بازار خودرو که بخش خصوصی نقشی ندارد و شورای رقابت در افزایش قیمت‌ها نقش دارد.

وی اظهار داشت: در شهرستان هایی که به خصوص درتولید نقشی ندارند در افزایش قیمت هم نقش ندارند ولی شاهد هستیم برخی انبارها مملو از جنس هستند ولی به مردم عرضه نمی‌شوند.

عضو هیئت رییسه اتاق اصناف ایران بیان کرد: برخی واحدها در کنار گرانی، جنس‌ها را احتکار و یا گران‌فروشی می کنند که به شدت با این افراد به ویژه محتکران برخورد می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی افراد برای سود بیشتر از عرضه کالاها خودداری می‌کنند، گفت: تمام تولیدکنندگان مکلف هستند تمام آمارهای خودشان را به صورت لحظه‌ای اعلام کنند و اگر کتمان اطلاعات صورت بگیرد و یا از ارائه آمار خودداری شود کالاهایشان ضبط و با آنها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

سخنگوی اتاق اصناف کرمانشاه افزود: تامین وتوزیع کالا یک چرخه است که اگر جایی از آن نقص پیدا کند کل سیستم زمین‌گیر می شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

تامین وتوزیع کالا یک چرخه است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.