خسرو فرحی با تأکید بر حمایت بانک از توسعه اشتغال به عنوان یکی از برنامه های دولت گفت: 1/5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار پست بانک قرار گرفته است تا به اشتغال کشور کمک کند و تا کنون 84 درصد این منابع هزینه شده است.

84 درصد منابع تخصصی صندوق توسعه ملی به پست بانک، صرف اشتغال زایی شده استبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خسرو فرحی عصر امروز در همایش دو روزه مدیران پست بانک ایران افزود: پرداخت تسهیلات به طرح های توسعه روستایی در سه مرحله پرداخت می شود که تاکنون 34درصد مصوبات بانک تایید شده و لذا بانک با توجه به منابعی که در اختیار دارد، اهداف طرح را محقق کرده است.

مدیر عامل پست بانک با تاکید بر اینکه بانک منابع طرح های زیر ساختی مانند آب، آب بند و نیروگاهی را تامین کرده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای تامین مالی طرح های IT و ICT تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به رونمایی از یاراکارت روستایی گفت: در فاز اول 100 هزار کارت به روستاها اختصاص می یابد تا روستاییان برای خرید تجهیزات و لوازم کشاورزی از آن استفاده کنند.

فرحی با بیان اینکه سال گذشته 1هزار دستگاه خودپرداز در روستاهای کشور با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نصب و را اندازی شد، خاطرنشان کرد: فاز دوم این برنامه با نصب 250 دستگاه خودپرداز در روستاهای فاقد خدمات بانکی آغاز می شود.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه با کمیته امداد گفت: با رعایت شرط توجیه پذیری اقتصادی طرح ها، در فاز اول 50 هزار نفر از مددجویان این سازمان می توانند تا سقف 25 میلیون تومان از تسهیلات طرح های اشتغال زایی بهرمند شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
یاراکارت بهتر است به خرید دام در روستاها و عشایر هم اختصاص داده شود،چون در روستاها بیشتر مردم علاوه بر کشاورزی در زمینه دامپروری نیز اشتغال دارند،مخصوصأ کسانی که زمین کشاورزی ندارند.
آخرین اخبار