عضو مجمع خبرگان رهبری گفت:بازسازی مراقد اهل بیت (ع) بسیار کار با ارزشی است خصوصا اگر از روی اخلاص باشد، یک کار ابدی است.

احیای مراقد اهل بیت در واقع احیای دین است، احیای معنویت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمین حسینی عضو مجمع خبرگان رهبری در دیدار با اعضاء ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) افزود:جهل و عقل در برابر هم هستند و منظور از عقل در اینجا دانش و معلومات نیست چه بسا که یک عالم که جهلش او را کشته است بنابراین آنچه مقتضی عقل است پیمودن و آنچه مقتضی هوا و هوس و بدون دورنگری است جهل است کسی که در فکر ساخت این دنیایش باشد بدون دورنگری به آن دنیا دچار جهل و کسی که در فکر سود واقعی و ماندگارباشد تابع عقل است.

وی با بیان اینکه بازسازی مراقد اهل بیت (ع) بسیار کار با ارزشی است خصوصا اگر از روی اخلاص باشد یک کار ابدی است تصریح کرد:کار شما باعث بهره‌مند شدن میلیون‌ها زائر از این خدمات در عتبات می‌شود و در نتیجه کار بسیار با ارزشی است و از طرف دیگر نیز بسیار سنگین و سخت است چراکه امانات و نذورات مردم در دست شماست و کسانی در این راه انفاق می‌کنند که از نظر اقتصادی جزء ضعیفان جامعه هستند.

اکبر پارسا مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی هم در این دیدار گفت:این ستاد از سال 1383 که فعالیت خود را آغاز کرده رویکرد بسیار خوبی داشته و در این مدت عمدتا کار‌های خراسان رضوی در کاظمین بوده از جمله طلاکاری گنبد‌ها، طلاکاری ایوان‌های باب المراد، باب القریش و باب القبله، همینطور دو عدد صندوقچه روی قبور مطهر امامین ساخته شده بقیه طرح‌ها هم بصورت مشترک بوده به طوری که در ساخت صحن حضرت زهرا مشارکت داشتیم، در ساخت و مرمت گنبد حرم امیرالمومنین (ع)، مرتفع سازی گنبد مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، در سامرا نیز مشارکت داشتیم همچنین 14 شناسه داریم که بر اساس آن شناسه محل دقیق تخصیص نذورات مشخص شده است.

وی درخصوص تعهد خراسان رضوی افزود:براساس سرانه جمعیت استان 6 میلیون نفر و هر فرد فقط 1000 تومان کمک کند 6 میلیارد تومان می‌شود که تعهد ماست و ان شاء الله انجام خواهد شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در خصوص ساخت صحن حضرت زینب که 166 هزار متر مربع می‌باشد تصریح کرد: سهم خراسان رضوی تفکیک شده و حدود 13000 متر سهم استان می‌شود که در 5 سال و براساس هر متر مربع 4 میلیون تومان تعهد داریم که امسال حدود 2700 متر آن باید انجام شود.

پارسا با بیان اینکه اربعین پارسال 57 موکب داشتیم گفت: اقدامات خوبی در این باره صورت گرفت و طی دو ماه بالغ بر 8 میلیارد تومان جمع شد که صرف ارائه خدمت به زائرین پیاده اربعین گردید.
 
وی افزود:قسمت آخر کارهای استان نیز ساخت 3 درب بزرگ حرم امامین جوادین است که کار ساخت آن در حال انجام است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

عمده فعالیت های بازسازی خراسان رضوی در کاظمین بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.