ایران با داشتن ۳۰۰ روز آفتابی پتانسیل بالایی در زمینه انرژی خورشیدی دارد و روی آوردن به استفاده از انرژی‌های پاک نقش بسزایی در کاهش گاز‌های گلخانه‌ای دارد.

استفاده از انرژی‌های پاک یکی از راه‌های کاهش گاز‌های گلخانه اییمصطفی آزاده مدیر عامل شرکت سولار صنعت فیروزه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ گفت: با توجه به 300 روزآفتابی در صورت تجهیز کشور به سامانه‌های خورشیدی می‌توان انرژی مورد نیاز بخش‌های گسترده‌ای از منطقه را تأمین و در زمینه صدور انرژی برق فعال شد.

 وی افزود: در راستای تولید و مصرف انرژی، باید به گونه‌ای عمل کرد که تا حد امکان از مصرف سوخت‌های فسیلی جلوگیری کرد و راهکار مناسب در رسیدن به این هدف استفاده از انرژی‌های نو به جای سوخت‌های فسیلی است.

مدیر عامل شرکت سولار صنعت فیروزه گفت: انرژی خورشیدی امروزه جزء یکی از انرژی‌های ارزان و سهل‌الوصول در جهان است. به کارگیری این انرژی با توجه به اینکه از طبیعت سرچشمه گرفته و رایگان بوده علاوه بر حفاظت از محیط زیست موجب اشتغال‌زایی و کسب درآمد و صرفه‌جویی‌های کلان اقتصادی نیز می‌شود.

مصطفی آزاده افزود: مصرف سالانه برق کشور ما در سال 1391 معادل 145 تراوات بوده است و با تولید این میزان برق 78 میلیون تن کربن دی اکسید (Co2) وارد جو کره زمین شده است.

وی گفت: نیروگاه 70 کیلووات شرکت سولار صنعت فیروزه تنها در چند ماه گذشته میزان 30 مگاوات ساعت برق تولید کرده که این امر باعث جلوگیری از تولید 20 تن گاز دی اکسید کربن شده که برای حذف این میزان گاز سمی نیاز به 1700 درخت میباشد.

مدیرعامل شرکت سولار صنعت فیروزه گفت: افزایش گاز‌های گلخانه‌ای  و آثار منفی آن باعث شد کنفرانسی در ژاپن تشکیل و مقرر شد 38 کشور جهان از جمله ایران میزان تولید گاز‌های گلخانه‌ای را به میزان ۵ درصد زیر سطح تولید آن‌ها در سال ۱۹۹۰ برسانند که در همین راستا مسئولان کشور جایگزینی انرژی‌ها نو را در دستور کار شرکت‌های برق قرار داده اند.
 
انتهای پیام// ع.خ
برچسب ها: صنعت ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.