رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از راه اندازی نخستین هتل مدرسه در استان اردبیل خبر داد.

علی مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به این که نخستین هتل اسکول در اردبیل راه‌اندازی می‌شود بیان کرد: بی‌شک این مهم نیز در توسعه بخش گردشگری استان نقش بسزایی ایفا خواهد کرد که امیدواریم در این راستا مشکلات و موانع موجود به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: مناطق نمونه گردشگری کشور نیازمند توسعه است که باید به تک تک این مناطق توجه داشته باشیم و از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن استفاده کنیم تا بتوانیم در توسعه گردشگری منطقه حرفی برای گفتن داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: منطقه نمونه گردشگری گیلارلو گرمی را حمایت خواهیم کرد تا پروژه مطلوبی اجرا شود و در حوزه تاریخی نیز شیخ کلخوران به عنوان پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین قرار می‌گیرد تا بتوانیم به این شکل این بقعه تاریخی ارزشمند را در دنیا به همگان معرفی کنیم.

مونسان با بیان این که احداث نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی دائمی اردبیل به هر میزان استان اعتبار اختصاص دهد به همان میزان حمایت خواهیم کرد گفت: در توسعه صنایع دستی استان و بالتبع کشور این مهم نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی با بیان این که یارانه سود تسهیلات حوزه گردشگری تا 4 درصد پرداخت می‌شود افزود: بوم‌گردی در روستاهای محروم استان نیازمند توسعه است که خوشبختانه ظرفیت، محیط و منابع مالی فراهم است که امیدواریم با مد نظر قرار دادن ظرفیت‌ها به تمامی اهداف خود در این راستا دست یابیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در حال حاضر موزه‌های کشور نیازمند تجهیزات است که در این زمینه کمبود مالی مشکل اساسی است و نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی مبنای کار قرار گیرد.

مونسان اظهار داشت: در حال حاضر موزه‌های کشور نیازمند تجهیزات است که در این زمینه کمبود مالی مشکل اساسی است و نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی مبنای کار قرار گیرد.

وی افزود: شیوه‌های مختلف تامین مالی پیش گرفتیم تا از مشکلات مالی بکاهیم که در این زمینه به دنبال جذب مشارکت بخش خصوصی هستیم و با توجه به این که حمایت بخش خصوصی اساسی‌ترین راهکار فرار از مشکلات اقتصادی است نیاز است تا در ارتباط با توسعه بخش گردشگری به این مهم توجه ویژه‌ای داده شود.

انتهای پیام/ح

موزه‌های کشور نیازمند تجهیزات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.