راه اندازی ۲۷ پایگاه انتخاب رشته در مناطق آموزشی آذربایجان غربی

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش آذربایجان غربی گفت:امسال ۲۷ پایگاه انتخاب رشته در ۲۲ منطقه آموزشی استان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛قدرت الله قاسمی معاون فرهنگی وپرورشی آموزش وپرورش آذربایجان غربی در جلسه دوره‌های آموزشی _ توجیهی مشاوران پایگاه‌های رشته‌های کنکور سراسری استان گفت: آموزش و پرورش بمنظور پاسخگویی به مطالبات خانواده‌ها و دانش آموزان و نیز جلوگیری از مشاوره‌های غیر اصولی، توسعه عدالت آموزشی و بهره مندی دانش آموزان بی بضاعت و محروم از خدمات مشاوره‌ای و ایجاد انسجام و هماهنگی دورن سازمانی اقدام به راه اندازی و ایجاد پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور نمود.

وی گفت: امسال ۲۷ پایگاه انتخاب رشته در ۲۲ منطقه آموزشی استان راه اندازی شده است که در ایام انتخاب رشته کنکور خدمت رسانی خواهند کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: موثرترین و ضروری‌ترین کار مشاوران آموزش و پرورش در مدارس هدایت تحصیلی دانش آموزان می‌باشد.

وی با بیان اینکه یک انتخاب درست یعنی بنا نهادن یک زندگی شیرین افزود: امروزه انتظار دانش آموزان و اولیا از مشاوران بیشتر بوده و مشاوران باید انتظارات دانش آموزان را حدالمکان بجا آورند.

قاسمی افزود: از مدیران مدارس انتظار داریم همانگونه که دغدغه ساعات آموزشی را دارند ساماندهی ساعات مشاوره و تربیتی را هم در اولویت قرار دهند.

وی گفت: گارگاه‌های توانمندی سازی یک ظرفیت خوبی برای توجیح مشاوران بوده که موثرترین آن‌ها هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان می‌باشد.

قاسمی ادامه داد: مشاوران در امر هدایت تحصیلی باید به دانش آموزان شناخت کامل از رشته‌های تحصیلی و شغلی را بدهند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: علاقه، استعداد، نیاز کشور و امکانات آموزشی چهار عامل اصلی در هدایت تحصیلی دانش آموزان می‌باشد.

وی افزود: تامین و توزیع مناسب اعتبارات، فضا و تجهیزان مورد نیاز برای انجام مطلوب هدایت تحصیلی _. شغلی دانش آموزان امری ضروری می‌باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: هدایت تحصیلی فرآیندی است که دانش آموز می‌تواند بهترین رشته را با توجه به اصول موجود با کمک و راهنمایی مشاوران انتخاب کنند.

قاسمی بیان کرد: هدف از برگزاری این گارگاه‌ها آشنایی بیشتر رابطین مرکز مشاوره با خصوصیات و تفاوت‌های فردی دانش آموزان و اتخاذ شیوه‌های مناسب در جهت رفع مشکلات آنان و انتخاب رشته متناسب در هدایت شغلی می‌باشد.

گفتنی است ، تعداد ۵۱۰نفر نیروی انسانی به عنوان مشاور در مدارس سطح استان فعالیت می‌کنند.

دوره آموزشی مشاوران پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور ۹۷ با حضور ۹۸ نفر متخصص مشاوره تحصیلی در ارومیه برگزار شد.


انتهای پیام/م


راه اندازی پایگاه‌های انتخاب رشته در مناطق آموزشی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.