جانشین ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرداری مشهد مقدس گفت: در حال تشکیل و راه‌اندازی ستاد صیانت از حقوق شهروندی و میز خدمت در مناطق و سازمان‌های شهرداری هستیم.

تشکیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد دستورالعمل برنامه‌های 9 گانه صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی شامل پایش و بررسی وضعیت حقوق شهروندی، آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان، اطلاع رسانی و آگاه‌سازی شهروندان، روان‌سازی قوانین ومقررات، پیشگیری از تضییع حقوق شهروندان، خدمت‌رسانی مناسب، فضا‌سازی و تبلیغات محیطی، تشویق و ترغیب و نظارت و ارزیابی می‌باشد.

صفایی جانشین ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرداری مشهد افزود: طی ابلاغیه ریاست جمهوری به وزیر کشور، دستور تشکیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان در دو محور حقوق شهروندی و عفاف و حجاب صادر گردید.

وی ادامه داد: اهداف این ستاد شامل گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه در چهارچوب وظایف و ماموریت‌های سازمانی، صیانت از حقوق شهروندی، برخورد کریمانه و محبت آمیز با مردم و حفظ کرامت آنان، آگاه‌سازی مردم از حقوق و تکالیف به منظور ارتقاء انضباط اجتماعی و قانون گرائی در جامعه و پیشگیری از بروز تخلفات اداری و رسیدگی به شکایات مردم و پیگیری برای برخورد با متخلفین در ادارات می‌باشد.

جانشین ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرداری مشهد گفت: نیاز است شورای اسلامی شهر مشهد جهت پیشبرد شعار رئیس جمهور در راستای حقوق شهروندی، کمیته یا کمیسیون ویژه حقوق شهروندی راه‌اندازی نماید که شهرداری پیشنهادش را به شورا ارائه خواهد داد.

صفایی افزود: ما نیامده‌ایم در حوزه عفاف و حجاب، فقط به موضوع حجاب خانم‌ها نگاه کنیم بلکه می‌گوییم حجاب میوه عفاف است. مردان با عفاف، زنان با حجاب خواهند داشت. ما بر این اصل تاکید داشته و نگاهمان را تغییر داده‌ایم. در حوزه واقعه گوهرشاد، نقد‌هایی به شهرداری وارد می‌کردند که ما این نقد‌ها را با برنامه‌های اجرا شده پاسخ دادیم.

انتهای پیام//ف. ن.

تشکیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی و راه‌اندازی میز خدمت در سازمان‌های شهرداری مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.