فیلمبرداری «سیمین» در لوکیشن گاوخونی اصفهان پیگیری می‌شود.

«سیمین» به گاوخونی رسیدبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم سینمایی «سیمین» به تهیه کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم، به تازگی در اصفهان کلید خورده است. گروه تولید فیلمبرداری بخش های مربوط به گاوخونی و خانه های تاریخی را به اتمام رسانده اند و طی روزهای آینده کار در بستر رودخانه خشک زاینده رود ادامه دارد.

«سیمین» فیلمی درباره علت خشک شدن زاینده رود و تاثیرات آن بر زندگی مردم به ویژه کشاورزان است. قصه در فضایی استعاری روایت می شود و کاراکتر مادر در آن نمادی از آب و رودخانه است. سازندگان امیدوار هستند با این فیلم توجه مسئولان و مردم را به این فاجعه بزرگ جلب کنند که حاصل بی تدبیری و فقدان مدیریت صحیح است.

بخش عمده ای از فیلم در کنار زاینده رود و تالاب گاوخونی فیلمبرداری می شود.

بازیگران این فیلم عبارتند از:

حمیدرضا هدایتی، لاله اسکندری، محمد فیلی، جمشید صدری، پری کربلایی، سپیده مظاهری، مریم نقیب الذاکرین و بازیگران کودک و نوجوان: امیرعباس رضایی و مریم عرب جعفری.

آتش زمزم تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم را به عهده دارد و فیلمنامه آن کار مشترک کریم روناسیان و خزر مهرانفر است. قصه این فیلم برداشتی از مستند «رودی که کشته شد» است که بدون پرده به مشکلات اصلی زاینده رود و روند خشک شدن آن می پرداخت و سال ۹۳ در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.

انتهای پیام/

همکاری حمیدرضا هدایتی و لاله اسکندری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار