مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۴ حلقه چاه آب غیرمجاز را در این استان مسدود کرده ایم.

۱۸۴ حلقه چاه غیرمجاز در زنجان مسدود شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ یوسف رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان افزود: وزارت نیرو بدلیل ترمیم منابع آبی زنجان، امسال حدود ۱۷ میلیون مترمکعب از طرح‌های تغذیه مصنوعی آبگیری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در همین طرح و در راستای پیشگیری از کاهش منابع آبی بیش از ۴۳ میلیون متر مکعب آب به منابع آب به طور مصنوعی تزریق شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان اظهار داشت: از ابتدای تاسیس شرکت تا کنون در مجموع بیش از ۲۴۳ میلیون مترمکعب آبگیری در این طرح انجام شده است.

رضاپور تاکید کرد: مسدودسازی ۱۸۴ حلقه چاه غیرمجاز باعث شده تا در طول یک سال حدود ۱۲ میلیون مترمکعب در مصرف منابع آبی استان صرفه جویی شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز ۴۲۸ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده و سالانه باعث حفظ بیش از ۲۵ میلیون مترمکعب از منابع آبی زنجان شد.
این مسئول اضافه کرد: ۱۲ گروه گشت و بازرسی جهت فعالیت در حوزه عملکرد آب استان در حل فعالیت مستمر هستند و تا امروز ۶ دستگاه
حفاری و تجهیزات حفاری غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است.

طبق آمار رسمی و ثبت شده در وزارت نیرو، زنجان بیش از هفت هزار حلقه چاه غیرمجاز دارد، که سالانه بیش از ۳۱۰ میلیون مترمکعب آب از آن‌ها برداشت می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.