علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه معضل تأخیر هواپیماها در صنعت حمل و نقل جهانی تعریف شده است، گفت: تأخیر هواپیماها در تمامی جهان وجود دارد بطوریکه کشورهای آمریکا و اروپا تعریفات خاصی برای این معضل هوایی دارند.
وی با بیان اینکه میزان تأخیر هواپیماها در شرکتهای هواپیمایی ایران بیشتر از سایر کشورها است، تصریح کرد: به دلیل امکانات، ابزارها، فرآیندها و نرم افزارهایی که بخش هوایی ایران با آن مواجه است میزان تأخیر این شرکتها در مقایسه با نرم جهانی بیشتر است.
عابدزاده اظهار کرد: خوشبختانه با تهیه منشور حقوق مسافر و حمایت از مسافران سعی کردهایم بخشی از مشکل تأخیر هواپیماها را کاهش دهیم.
بیشتر بخوانید: پیگیری اختصاص ارز با قیمت مناسب به شرکتهای هواپیمایی
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه تنها هدف اصلی صنعت هوایی ایران آن است که نگذاریم این صنعت بخوابد، گفت: باید از امکاناتی که در کشور وجود دارد نهایت استفاده را کرده و نیازهای روزمره حمل و نقل هوایی ایران را از طریق آن تأمین کنیم.
وی تصریح کرد: شرکتهای هواپیمایی تمام تلاش خود را برای تأمین ناوگان مورد نیاز از طریق اجاره و یا خرید هواپیماها انجام میدهند.
عابدزاده درباره نوسانات ارزی که برای پروازهای داخلی و خارجی ایجاد مشکل کرده است، گفت: تمامی نیازهای ارزی صنعت هوایی به بانکمرکزی منعکس شده و با برگزاری جلسات مختلف سعی خواهیم کرد به زودی ارز مورد نیاز شرکتها را تأمین کنیم.
انتهای پیام/