مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به راهکار‌های عبور از بحران کم‌آبی در استان گفت: ۲۶ برنامه برای مدیریت منابع آبی استان بوشهر تدوین شده است.

تدوین ۲۶ برنامه برای مدیریت منابع آبی استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شاپور رجایی صبح شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب استان بوشهر اظهار داشت: تامین منابع آبی استان بوشهر یکی از مهمترین مسائل استان است و بخش عمده آب مصرفی استان توسط استان‌های هم‌جوار تامین می‌شود.

وی با اشاره به کاهش ورودی و آورد رودخانه‌ها بر اثر خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها، اضافه کرد: منابع آبی که بخش شرب و کشاورزی ما را پوشش می‌دهند به شدت تحت تاثیر کاهش بارندگی‌ها قرار گرفته‌اند.

رئیس شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان بوشهر خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که در شرایط کم آبی به سر می‌بریم و استان‌های همجوار ما نیز منابع محدودی برای تامین آب دارند و این وضعیت فعلا قابل جبران نیست.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای سازگاری با کم‌آبی بیان کرد: ۲۶ برنامه مدون برای مدیریت منابع آب استان بوشهر به منظور مدیریت بخش‌های مصرف از جمله صنعت، شرب، کشاورزی، فضای سبز و ... تهیه و تدارک دیده شده است.

رجایی با ابراز امیدواری برای سودبخش‌بودن این بسته پیشنهادی و عملیاتی شدن این برنامه‌ها ادامه داد: امیدواریم با تصویب و اجرای بسته پیشنهادی بتوان به وضعیت پایدار و مناسبی در مدیریت منابع آب استان برسیم.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر افزود: همه تلاش خود را برای رفع بحران آب به کار می‌گیریم و تلاش می‌شود با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف زمینه رفع کمبود‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/م

راهکار‌های عبور از بحران کم‌آبی در استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.