نخستین جشنواره " فرهنگ کارآفرینی بانوان؛ خدمت خودکفایی خانواده " با حضور مسئولین و کارآفرین‌های برتر خواهر در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

برگزاری نخستین جشنواره به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گفت: این مرکز با هدف ورود آستان قدس رضوی با تمام ظرفیت در حوزه زنان و خانواده تشکیل شده است.

فاطمه دژبرد سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی دراین جشنواره افزود: فعالیت‌های خوبی در سال 96 در حوزه زنان به وقوع پیوست که می‌توان به راه اندازی و شکل‌گیری رواق حضرت زهرا (س) اشاره کرد؛ این رواق در وسعتی بیش‌از 5 هزار متر مربع 20 خدمت متفاوت را به بانوان زائر حرم مطهر رضوی ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: اعطای حکم خدمت به خانم‌های خادم، تشکیل شبکه مردمی خادمیارن خانواده، تاسیس کانون‌های خادمیاری بانوان از دیگر فعالیت‌های مهم این مرکز می‌باشد.

سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گفت: این جشنواره به دنبال ارائه مدلی برای حضور زنان در عرصه اجتماعی و اقتصادی و نقش موثر و مهم آن‌ها در جامعه با رویکرد خانواده محوری و حفظ کرامت بانوان است.

دژبرد افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به نقش مهم زنان در کشور اشاره کردند و فرمودند: " زنان نیمی از جامعه هستند که باید با نگاه به استعداد‌ها از توان و ظرفیت آن‌ها برای سازندگی ایران اسلامی استفاده کنیم. "

وی ادامه داد: از شعار‌های محوری جشنواره رویکرد خانواده محوری است و معرفت افزایی، مشاوره، فراهم آوردن فرصت ایده پروری، مهارت افزایی و اشتراک‌گذاری تجارب از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گفت: بخش‌های مختلفی برای جشنواره برنامه ریزی شده است که می‌توان به نشست‌های تخصصی با حضور اساتید برتر کشوری اشاره کرد.

گفتنی است این جشنواره تا سه روز ادامه دارد وآثار و ایده‌های برتر جشنواره و محصولات بانوان کارآفرین، به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام // ف. ش
 
اعطای حکم خدمت به خانم‌های خادم
برچسب ها: آستان قدس رضوی ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.